Voor meer informatie over onze DIVA Pretest kan u ook altijd terecht bij research manager Dirk Soetens.

Contacteer Dirk

DIVA Pretest

De DIVA-impactstudie is een post-test die na afloop van de campagne plaatsvindt. Maar op verzoek kan i.f.v. de beschikbaarheid ook een pretest gedaan worden. Zo kunt u nog voor de spot op antenne gaat een betere inschatting maken van de likeability, de merkbekendheid en de merkpenetratie. Een pretest kost 3500 euro.

Likeability

Is de boodschap van de spot duidelijk? Bereikt u er het gewenste resultaat mee? Strookt de spot met het gewenste imago? Een pretest geeft (onder andere) een antwoord op deze vragen en brengt de eventuele verbeterpunten van een spot aan het licht. Mocht een spot slecht scoren bij de pretest, dan kunt u ze nog bijsturen alvorens ze uit te zenden. Soms kan zelfs een simpele ingreep de brand identity flink versterken.

Bij onze pretest ligt de klemtoon op likeability. Campagnes die goed scoren op likeability, doen het immers ook goed op andere DIVA-criteria zoals herinnering of merkattributie.