Hebt u interesse of wenst u meer informatie over de evaluatie van uw radioplan klop dan gerust aan bij ons researchteam.

Contacteer ons


Uw radioplan evalueren

U wil graag de performatie van uw radiocampagne kennen? Weten hoeveel personen uit uw doelgroep uw radiospots hebben gehoord (Bereik%/Reach%), hoeveel keer een persoon uit uw doelgroep gemiddeld uw spot te horen krijgt (OTH), hoe groot de kracht is van uw campagne (GRP) enz.?


Voor de evaluatie van radioplannen doet Var een beroep op de planning- en evaluatiesoftware van adWARE. Deze software wordt meermaals per jaar geüpdatet met de laatst beschikbare cijfers uit het CIM Radio-onderzoek.

De software van adWARE bestaat uit RadioProbe, een planningsmodule, en RadioReporter, een analysemodule. Hiermee berekenen wij voor u, voor één gemiddelde dag (bijvoorbeeld een zaterdag) of voor een combinatie van dagen (een dag gebaseerd op een gemiddelde werkdag van maandag tot vrijdag), voor een bepaalde uurschijf of voor bepaalde reclameblokken volgende gegevens:
  • het aantal personen dat u dagelijks bereikt (dagbereik, absoluut of in % van uw doelgroep)
  • het aantal personen dat u wekelijks bereikt (weekbereik)
  • het aantal personen dat u bereikt met een spot in een reclameblok (rating)
  • de gemiddelde luisterdichtheid per kwartier
  • de selectiviteit
  • het marktaandeel
  • het aantal personen dat zowel naar radio x als radio y luistert (duplicatie tussen radio's)

Terminologie

Hier vindt u een korte toelichting bij de belangrijkste termen van het CIM Radio-onderzoek.

Lees meer