Met al uw vragen over adverteren op Radio 1 kan u terecht bij ons radioteam.

Contacteer ons

Profiel

Radio 1 is een open informatienet. De actualiteit vormt de ruggengraat en de drijfveer voor heel wat programma’s. Andere pijlers zijn cultuur, sport, wetenschap, menselijke verhalen en muziek.

Radio 1 is mee met de feiten en staat op de eerste rij bij grote nieuwsmomenten. Naast vers nieuws en duiding is er ook ruimte voor beklijvende gesprekken onder leiding  van de mooiste radiostemmen en sterke radiopersoonlijkheden.

Live sportverslaggeving in Sporza is nog een andere sterkhouder van het net.

Muzikaal profiel

Radio 1 wil een breed publiek bereiken. De muziekkeuze staat voor tijdloze kwaliteit, met vele genres uit alle uithoeken van de wereld. De muziek op het net is vooral bedoeld om de informatie 'verteerbaar' te houden.

Kerngenres: klassieke pop-rock, soul, singer-songwriters.
Nevengenres: kleinkunst, blues, rock, folkpop, world, jazzpop.

Luistercurves kerndoelgroepen

Radio 1 is het radionet bij uitstek om de 'business'-doelgroep te bereiken. Door op de afbeelding van de grafieken hieronder te klikken, ontdekt u de luistercurves op zijn kerndoelgroep 30+ SG 1-3 en kaderleden.

Gemiddeld aantal luisteraars per kwartier
Universum: 
1.444.101 individuen uit de
doelgroep 30+ SG1-3
                   Universum: 
261.446 kaderleden  
     
Bron: CIM Radio Noorden Golf 2016-3 + 2017-1+2

Keyfacts Radio 1

Enkele interessante cijfers: 
  • Marktaandeel: 14.5% op 30+ SG 1-3 en 18.0% op kaderleden
  • Dagelijks 292.135 luisteraars uit de doelgroep 30+ SG 1-3 (20.2%) en 70.111 kaderleden (26.8%)
  • Wekelijks 485.659 luisteraars uit de doelgroep 30+ SG 1-3 (33.6%) en 107.414 kaderleden (41.1%)
Selectief op:
  • kaderleden en bedienden
  • 30+ SG 1-3
  • hoger opgeleiden
Extra info:
  • valoriserende context
  • luisteraar heeft veel aandacht voor spots
  • zeer geschikt voor informatieve spots
Bron: CIM Radio Noorden, Golf 2016-3 + 2017-1+2 en Kaderleden, ma-zo, 6-22u