Meer weten over de effectiviteit van radioreclame? Klop gerust aan bij ons radioteam.

Contacteer ons

Radio troef

Er valt een heleboel over radioreclame te zeggen. Wij zetten de belangrijkste troeven voor u op een rij.

Radioreclame ...


is alomtegenwoordig
Via een radiocampagne bereikt u de consument de hele dag door, op plaatsen en momenten waar geen ander medium dat kan. 

is betaalbaar
 
Met een beperkt productie- en mediabudget kunt u met een radiocampagne sterke resultaten boeken.

is snel
Kenmerkend voor radio is dat het een buitengewoon flexibel medium is, dat altijd op en top actueel is. Radiospots zijn in no time gereserveerd en ingeblikt. Bovendien werkt radio met heel korte aanleverings-termijnen. Met een radiocampagne kunt u dan ook perfect inspelen op actuele promoties of acties.

barst van de creatieve mogelijkheden
Radio spreekt tot de verbeelding. Met een eenvoudige radiospot kunt u een heel universum creëren. Zonder dure fotoshoots of opnames op een exotische bestemming, zonder hele crews medewerkers of acteurs.

is selectief
Radioreclame bereikt wekelijks maar liefst 93% van alle Vlamingen en is toch heel selectief. De VRT-netten hebben elk een specifieke doelgroep met een eigen leefwereld, waardoor u met uw radiocampagne doelgroepgericht te werk kunt gaan.

is dynamisch
Radio is jong en verfrissend. Het medium biedt een ontspannende context, waardoor de luisteraar makkelijker openstaat voor uw boodschap.

beïnvloedt de aankoopbeslissing
Radio is vaak het laatste medium dat uw (potentiële) klanten horen voor ze de winkel binnengaan. Zopas nog op de radio, straks in het winkelkarretje?

is doelgericht
Radioluisteraars zijn geen zappers. Ook tijdens het reclameblok blijven ze trouw bij hun zender. De kans dat uw reclameboodschap aankomt is m.a.w. bijzonder groot. Bovendien heeft het medium radio het hele jaar door een stabiel bereik. 

is toekomstgericht
Radio is een traditioneel medium dat de recente technologische ontwikkelingen opvallend goed integreert. Radio ontpopt zich meer en meer als een crossmediaal platform.

doet de naambekendheid toenemen
Een radiocampagne helpt u uw merk te lanceren, uw merkimago op te bouwen en uw naambekendheid te behouden. Een herkenbaar concept kan wonderen doen.

is meetbaar
Een aantal keer per jaar publiceert het Centrum voor informatie over de Media (CIM) de resultaten van zijn Radio-onderzoek. Daarnaast peilt Var in het DIVA-onderzoek bij de consument naar de impact van uw campagne.

biedt een hoge direct response
Radio heeft de fantastische eigenschap snel respons uit te lokken. Het volstaat in uw radiospot een telefoonnummer en uw website te vermelden, om in korte tijd een enorme traffic te genereren.

raakt de luisteraar
Luisteraars zijn bijzonder gehecht aan hun zender. Die hechte band en het intieme karakter van radio komen uw reclameboodschap ten goede. Luisteraars voelen zich immers persoonlijk aangesproken. 

is betrouwbaar
Radio wordt door luisteraars beschouwd als een uiterst betrouwbaar medium. De kwaliteit van de VRT-radiozenders maakt dat uw reclameboodschap extra vertrouwen wekt.

is duurzaam
Radio is het medium met de laagste ecologische voetafdruk.

Radiocases

Hier vindt u meer informatie rond specifieke cases.

Lees meer

Brochures

Ontdek meer over de troeven van radio in onze brochures.

Lees meer

Luistercijfers

Dankzij onze analyse van de laatste CIM-resultaten bent u weer helemaal mee.

Lees meer

Tarieven

Raadpleeg hier onze tarieven voor radioreclame.

Lees meer

DIVA-studie

Via onze DIVA-studie kan de impact van uw radio- campagne getest worden.

Lees meer