Var Galaxy Team

Reist u even mee terug in de tijd?

Eind 2001 zette Thierry Van Zeebroeck als kersvers CEO van Var zijn schouders onder het Var Galaxy Team. In de nadagen van 9/11 was het vertrouwen in de economie zoek; de reclame-investeringen bereikten een dieptepunt. Het Var Galaxy Team boog die crisisgeest om in opportuniteiten en ging op zoek naar manieren om de radiozenders van VRT beter in het reclamelandschap te positioneren.

Onder impuls van het Var Galaxy Team pakte Var uit met regieoverstijgende crossmediale pakketten, toen een absolute primeur voor BelgiĆ«. Business Deal, bijvoorbeeld, koppelde Radio 1 aan Kanaal Z. Gedurende een aantal jaar kwamen we om de zoveel maanden met een dergelijk nieuw pakket op de proppen, dat telkens weer perfect op maat van een specifieke doelgroep was samengesteld.

Vandaag heeft het Var Galaxy Team zichzelf opnieuw uitgevonden als een innovatieve denktank voor toekomstgerichte crossmediale mediastrategieƫn. Het team spitst zich nu meer bepaald toe op het uitdiepen van kennis rond nieuwe mediatoepassingen en -kanalen.