Artikels over creativiteit

Hieronder vindt u een aantal artikels over de creatie van radiospots of over creativiteit in het algemeen. Deze zijn de afgelopen jaren verschenen in ons klantenmagazine Varia.


Kwaliteit drijft boven op Cannes 2016


Ook in 2016 waren de Cannes Lions een ware hoogmis van de creativiteit. Het was fastfoodketen Kentucky Fried Chicken (KFC) die in de categorie radio ging lopen met de Grand Prix.
(2016) 

Hoe geluid ons onderbewuste verleidt


Slimme radiocampagnes zijn in staat om consumenten daadwerkelijk te activeren. De clou zit in de unieke eigenschap van geluid om zowel het bewuste als het onderbewuste deel van ons brein te stimuleren.
(2016)


4x radio op de Cannes Lions


Het reclamemedium radio heeft alweer zijn grenzen verlegd op het Cannes Lions International Festival of Creativity in 2015, met een Grand Prix voor een audiospot van – jawel – 7 minuten en 37 seconden.
(2015)


Dé radiocampagnes van 2014 volgens DIVA


Humor slaat aan. Dat blijkt uit de hitlijst van de meest gesmaakte radiospots in 2014, opgesteld dankzij onze DIVA-impactbarometer.
(2015)


Vijf vragen aan vijf radiomaestro's


Hoe kom je op een goed idee? Welke valkuilen moet je vermijden? Waar moet je op letten bij de productie? Vijf gelauwerde copywriters met verschillende Radio Lions op zak geven je het antwoord.
(2014)


Zeven praktische tips voor een goede radiospot


Radio is be-you-tiful, dat is het motto van de Sloveense radio passionista Lenja Faraguna. Ze geeft zeven praktische tips om een radiospot te schrijven die wérkt.
(2014)


Radiogoeroe Valerie Geller over radio maken


In 2013 kwam de internationale radioconsulente Valerie Geller op uitnodiging van VRT naar Brussel. Uit haar betoog distilleerden we zeven tips voor boeiende en effectieve radio in een snel evoluerend medialandschap.
(2013)


Tips tegen een vastgelopen creatief proces


Zit je wel eens compleet vast? In dit artikel staan vijf technieken beschreven die je kunnen helpen om creatieve oplossingen te bedenken.
(2013)


Een succesvolle merkstrategie met audio


Geluid is een bijzonder efficiënt middel om mensen emotioneel te raken, zegt de Britse business sound expert Julian Treasure. “Wie audio doelbewust gebruikt, heeft een flinke stap voor op de concurrentie.”
(2012)


Do's en don'ts van radioreclame


Radiospots maken is een kunst op zich en een vak apart, met gouden regels en eigen wetten. Varia trok naar het hoge noorden en vroeg raad aan de Deense ‘radiogoeroe’ Palle Bo.
(2011)

<<  < 1 2 3 >  >>