Sam Homblé
Sam Homblé
Manager Creative Partnerships
11/10/2021
Wie zomer zegt, zegt verfrissende ijsjes. En wie MNM zegt, zegt supercreatieve partnerships. De voorbije zomeractie ‘CrèMNMkar’ was een gedroomde match tussen de populairste jongerenzender en het lekkerste ijsmerk van ons land. Resultaat: merkaanwezigheid waar niet naast te kijken viel, een felgesmaakte activatie en véél feelgood.

Tijdens de voorbije zomer ging MNM-dj Robin elke vrijdag van juli met de CrèMNMkar ijsjes uitdelen in Vlaamse organisaties, verenigingen, scholen of buurten. Van een schildersbedrijf in Wommelgem tot een tennisclub in Aalst: de CrèMNMkar bracht deze zomer welgekome verkoeling voor heel Vlaanderen.

Het opzet van de actie was sterk in al zijn eenvoud. Niets zo laagdrempelig en gezellig als een babbel doen met een ijsje in de hand. Door Cornetto’s uit te delen, werden mensen samengebracht en kwamen er mooie gesprekken tot stand. De leukste daarvan waren on air te beluisteren. Op z’n MNM’s zorgde Robin voor een extra ludieke touch door de hit van Gers Pardoel ‘Ik neem je mee op reis’ te kapen en er ‘Ik neem je mee voor ijs’ van te maken.

De actie liep van 2 tot 23 juli 2021. Een promotiecampagne van 5” audioboards en doorverwijzingen naar de tour zorgde voor honderden blije gezichten, meer dan 20.000 unieke bezoekers/dag online, tienduizenden weergaven op IG en bijna 60.000 bereikte personen op Facebook. Een actie die duidelijk niet alleen letterlijk in de smaak viel.

Meer weten over alle mogelijkheden om je merk op een leuke manier in de kijker te zetten bij de grote doelgroepen van één van de VRT-merken?

Sam of Hilde vertellen je graag meer.