Creatie van radiospots

Bij Var moedigen we adverteerders aan om volop in te zetten op creativiteit en de productionele kwaliteit van hun radiocampagnes. We adviseren zelfs om iets meer budget te besteden aan de creatie en iets minder aan de mediaruimte.
Inventieve spots die iets minder vaak op antenne zijn, hebben nu eenmaal meer impact dan snel ingeblikte radioreclame die de luisteraar de hele dag door hoort. Het loont dan ook om de beste creatieven en een professioneel productiehuis op een radiocampagne te laten werken.

Meer over creatieve, impactvolle radioreclame en het productieproces ontdekt u via onderstaand overzicht:

Productie >>

Een radiospot maken, hoe begint u eraan? Op zoek naar een professioneel productiehuis voor uw radiospots?

Artikels over creativiteit >>

In onze Varia verschijnen regelmatig artikels over de creatie van radiospots of over creativiteit in het algemeen.

The Radio Group >>

Samen met Medialaan Radio Advertising, IP en RMB maakt Var deel uit van The Radio Group.

Radio Awards >>

De belangrijkste radiofestivals voor u opgelijst.

Hall of fame >>

Herinnert u zich deze radiojuweeltjes nog?

Productiehuizen

Bekijk bij welke productie- huizen u terecht kan voor de productie van uw radiospot.

Lees meer

Radio School

Op de blog 'Radio School' delen experts uit de Belgische reclamebureaus hun geheimen en trucjes om het meeste uit een radiobriefing te halen.

Ga naar de blog 'Radio School' >>

DIVA-studie

Via onze DIVA-studie kan de impact van uw radio- campagne getest worden.

Lees meer

Mama Radio

Op haar blog Mama Radio schrijft radiocreatief Chiara De Decker over alles wat haar in de reclamewereld opvalt en intrigeert.

Ga naar de blog Mama Radio >>