Voor een optimaal bereik tijdens de 'surfmomenten', heeft Var een Digital Boost-pakket ter beschikking. U kunt u terecht bij het Var-radioteam voor meer informatie.

Contacteer ons

Onderzoek

Onderzoek uit diverse landen toont aan: radioreclame zet de consument aan tot online activiteiten.


MEMO-onderzoek

Het Mediamomenten-onderzoek (MEMO) van de VRT-Studiedienst is het eerste onderzoek in Vlaanderen dat inzicht biedt in het simultaan gebruik van radio en online.
(2016)


Radio efficiëntste driver voor Google search (Duitsland)

Het onderzoeksbureau Brand Science onderzocht in 2015 de invloed van radioreclame op Google searches. Radio bleekt veruit het efficiëntste medium.
(2015)


Radio triggert webbezoek (Australië)

Commercial Radio Australia Ltd bestudeerde in 2012 de effectiviteit van radio als driver voor digitale activiteit. Consumenten waren zes keer meer geneigd om een website te bezoeken als ze er een radiospot over hadden gehoord.
(2012)


33% meer ad boost (België)

Een studie van Google, in samenwerking met Var en RMB, bewees het positieve effect van radioreclame op online zoekopdrachten. De gemiddelde ad boost van de 26 onderzochte merken bedroeg maar liefst 33%!
(2011)


Significant effect van radio op zoekactiviteiten (Frankrijk)

Via een econometrisch model onderzocht het bedrijf Aegis Media Solutions in 2011 de invloed van radio op online zoekopdrachten. Daaruit bleek dat radio tussen 5 en 30% extra zoekopdrachten genereerde.
(2011)


The Online Multiplier (Verenigd Koninkrijk)

Meer dan de helft van online activiteiten die door radioreclame worden getriggerd, vindt plaats binnen 24 uur na de radiospot. dat bleek uit het onderzoek 'Radio: the online multiplier'.
(2010)