Met al uw vragen over adverteren op één van de VRT-radionetten kan u terecht bij ons radioteam.

Contacteer ons

Radioreclame

U kunt spots ‘à la carte’ reserveren op Radio 1, Radio 2, MNM en/of Studio Brussel. Of u kunt slim combineren met de ijzersterke SuperSelexy-formules.

Radioreclame à la carte

Via Var kunt u radioreclame reserveren en aankopen op Radio 1, Radio 2, MNM en Studio Brussel. De reclameblokken zijn horizontaal geprogrammeerd (iedere dag op vaste tijdstippen). Dat maakt de plaatsing van spots makkelijk en doeltreffend.

Dit betekent dat u elke spot afzonderlijk in het 'disposchema' (het uitzendschema van de nog beschikbare spots) kunt aankopen. In dit geval gelden de à-la-cartetarieven.

SuperSelexy-formules

Naargelang de doelgroep die u wilt bereiken, biedt Var u vier ijzersterke combinaties aan. Voor de doelgroep 18-44 schuiven wij de SuperSelexy-formule Studio Brussel + MNM naar voor. Voor de doelgroep 25-59 is SuperSelexy Radio 2 + Studio Brussel de aangewezen combinatie. Heeft u een bredere doelgroep voor ogen, dan raden wij SuperSelexy Radio 2 + MNM aan. Wilt u de doelgroep van de kaderleden bereiken, dan is SuperSelexy BUSINESS (Radio 1 + Studio Brussel) de beste optie.
 
SuperSelexy &
  • weekbereik: 1.298.520 luisteraars per week
  • dagbereik: 834.208 luisteraars per dag
  • 44.3% marktaandeel op 18-44
  • een aantrekkelijke kost/GRP
  • een selectiviteit van 165
 

Bron: CIM Radio Noorden, Golf 2016-1-3, 18-44, ma-zo, 6-22u.


In 2017 geniet u een SuperSelexy-korting van 10% op de à-la-cartetarieven. Voorwaarde voor deze SuperSelexy-korting: een minimuminvestering van 43% op zowel Studio Brussel als MNM. 

De modaliteiten zijn geldig van 01/01/2017 t.e.m. 31/08/2017 onder voorbehoud van wijzigingen n.a.v. de CIM-resultaten.

 

SuperSelexy &
  • weekbereik: 1.690.339 luisteraars per week
  • dagbereik: 1.040.622 luisteraars per dag
  • 29,4% marktaandeel op 18-59
  • lage kost/GRP
  • een combinatie met zeer trouwe luisteraars
 

Bron: CIM Radio Noorden, Golf 2016-1-3, 18-59, ma-zo, 6-22u.


In 2017 geniet u een SuperSelexy-korting van 10% op de à-la-cartetarieven. Voorwaarde voor deze SuperSelexy-korting: een minimuminvestering van 43% op zowel Radio 2 als MNM.

De modaliteiten zijn geldig van 01/01/2017 t.e.m. 31/08/2017 onder voorbehoud van wijzigingen n.a.v. de CIM-resultaten.



SuperSelexy &
  • weekbereik: 1.535.793 luisteraars per week
  • dagbereik: 989.225 luisteraars per dag
  • 35.3% marktaandeel op 25-59
  • een combinatie met zeer committed luisteraars
  • de beste combinatie om de actieve bevolking te bereiken
 

Bron: CIM Radio Noorden, Golf 2016-1-3, 25-59, ma-zo, 6-22u.


In 2017 geniet u een SuperSelexy-korting van 10% op de à-la-cartetarieven. Voorwaarde voor deze SuperSelexy-korting: een minimuminvestering van 43% op zowel Radio 2 als Studio Brussel.

De modaliteiten zijn geldig van 01/01/2017 t.e.m. 31/08/2017 onder voorbehoud van wijzigingen n.a.v. de CIM-resultaten.



SuperSelexy BUSINESS &

Uit de Kaderledenstudie van 2015 bleek dat Radio 1 het grootste bereik haalt. Daarnaast tonen de laatste golven van de CIM-radiostudie aan dat Radio 1 én Studio Brussel de selectiefste zenders zijn op kaderleden. Daarom stelt Var SuperSelexy BUSINESS voor: de ideale selectie om met uw b-to-b boodschap decision makers te bereiken.
  • weekbereik: 178.519 luisteraars per week (70.4%)
  • dagbereik: 132.249 luisteraars per dag (52.2%)
  • 49.1% marktaandeel op kaderleden
  • een selectiviteit van 219
 

Bron: CIM Radio Noorden, Golf 2016-1-3, kaderleden, ma-zo, 6-22u.


In 2017 geniet u een SuperSelexy-korting van 5% op de à-la-cartetarieven.

Voorwaarden voor deze SuperSelexy-korting:

  • de boodschap moet specifiek gericht zijn naar professionals en/of ondernemingen
  • het storyboard moet ter goedkeuring worden voorgelegd
  • een minimuminvestering van 43% op zowel Radio 1 als Studio Brussel

De modaliteiten zijn geldig van 01/01/2017 t.e.m. 31/08/2017 onder voorbehoud van wijzigingen n.a.v. de CIM-resultaten.

Tarieven

Raadpleeg hier onze tarieven voor radioreclame.

Lees meer