Lissa De Peuter
Lissa De Peuter
Contentmarketeer
17/12/2018
Tijdens de Warmste Week wordt Vlaanderen massaal gemobiliseerd om zich van haar warmste kant te tonen. STIHL is één van de partners die ten voordele van De Warmste Week 2018 een actie opzet. Hoe ze dat doen, lees je hier.
STIHL: hoofdpartner van The Flame

De Warmste Week vindt dit jaar opnieuw plaats op het Provinciaal Domein Puyenbroeck in Wachtebeke. Elke dag treedt er een (inter)nationaal bekende muziekband op ten voordele van een goed doel. De concerttent van Music For Life staat bekend als The Flame, en STIHL is dit jaar hoofdpartner.

Het Warmste Bos: ism Natuurpunt vzw

Daarnaast organiseert STIHL ook een eigen actie om geld in het laatje te brengen voor het goede doel. Met Het Warmste Bos steunt STIHL Natuurpunt met het beschermen van kwetsbare en bedreigde natuur in Vlaanderen.

“Natuurpunt-arbeiders en -vrijwilligers werken al jaren met producten van STIHL. De kettingzagen, bosmaaiers en heggenscharen zijn onmisbaar om aan natuurbeheer te doen en ecologisch bosbeheer in de praktijk om te zetten,” zegt Martine De Permentier, marketeer bij Andreas STIHL NV.

Een ploeg van Natuurpunt-vrijwilligers en STIHL-medewerkers zette zich in om houten schijfjes te zagen, te polijsten en te decoreren. Eén schijfje staat voor 1 m² nieuw bos. Elk schijfje is gemaakt van snoeihout uit ecologisch beheerd bos, tof als kerstboomdecoratie en om op de plantdag je eigen boom mee te personaliseren.

““Samen zorgen we voor meer zuurstof in Vlaanderen en de broodnodige extra ruimte voor onze fauna en flora,” - Martine De Permentier, marketeer bij Andreas STIHL NV
Hoe doe jij mee?

Ook jij kan, via onderstaande stappen, mee bouwen aan Het Warmste Bos, dat op 17 februari 2019 zal worden aangeplant en grenst aan het historisch natuurgebied Ganzeveld in Aalter:

  1. Koop je houten schijfje of 'stihlvolle' muts bij je STIHL-dealer of op de webshop van Natuurpunt. Een schijfje kost € 4 (= 1 m² bos) en een muts kost € 7 (= 2 m² bos).
  2. Post een foto van je schijfje of muts met #hetwarmstebos om te tonen dat je het initiatief ondersteunt. STIHL deelt de mooiste foto's op zijn kanalen.
  3. Kom naar Puyenbroeck en biedt via de online veiling op één van de vele houten “Warmste Bos-dieren” die je ter plaatse opwachten.

“Samen zorgen we voor meer zuurstof in Vlaanderen en de broodnodige extra ruimte voor onze fauna en flora,” sluit Martine af. Kortom: elke actie telt, want veel kleintjes maken één groot geheel.

Meer info vind je op de website van STIHL.