Sam  Homblé
Sam Homblé
Manager Creative Partnerships
30/06/2020
Radio- en tv-format vormen voor adverteerders vaak een unieke kans om hun merk te linken aan de sterke VRT-communities: de merken gaan mee in het verhaal van één van onze zenders. Hier zijn 3 mooie voorbeelden.

MNM Marathonradio x BelOrta en Sport Vlaanderen

Maandag 8 juni ging naar jaarlijkse gewoonte MNM Marathonradio van start: Peter Van de Veire, Sander Gillis en Dorianne Aussems presenteren een non-stop radioprogramma om de studenten een hart onder de riem te steken (en dat alles met goedkeuring van Marc Van Ranst ;)). Zowel BelOrta als Sport Vlaanderen sprongen mee op de kar van dit leuke project.
 

  • BelOrta: Wie moet studeren, moet ook zijn lichaam van de juiste brandstof voorzien. Hoe kan je dat beter doen dan met lekkere groenten en fruit van bij ons? BelOrta en het Rescue Team verrasten een aantal studenten in nood met een pakket seizoensfruit. Ook tips voor gezonde smoothies en tussendoortjes kwamen aan bod.
     
  • Sport Vlaanderen: Sporten is belangrijk en zeker tijdens de blok! Er was dan ook geen betere partner dan Sport Vlaanderen om de blokkende studenten mee te ondersteunen. DJ Wanne Synnave ging met zijn ‘sportwagen’ Vlaanderen rond om studenten te motiveren om ruimte te maken voor beweging. De verhalen van Wanne worden gelinkt aan Sport Vlaanderen en de hastags #sportersbelevenmeer en #blijfsporten

MNM Boerentrots x Boerenbond

Nergens ter wereld slagen landbouwers erin om op zo’n kleine oppervlakte zo’n enorme diversiteit te telen. Awareness creëren bij een breed publiek en via storytelling de mooie boerenverhalen brengen, dat waren de hoofddoelstellingen van adverteerder Boerenbond. Het brede bereik vonden ze bij MNM. Om de verhalen te laten aansluiten bij het jonge publiek van de zender werd een op maat gemaakte ‘jongeboerentoer’ opgezet: #Boerentrots was geboren. Lees meer.

0:00
/
0:00

Radio 2 Vaderdag x Nespresso

De VRT-zenders gaan steeds voor een 360°-aanpak. Een mooi voorbeeld hiervan is de Vaderdagactie van Radio 2 in samenwerking met Nespresso. Via een radiospot werden de luisteraars opgeroepen om een leuke/originele/grappige foto in te sturen van jou en je papa via de Radio 2-app. 10 winnaars kregen een uniek Nespresso Vertuo verwenpakket. Daarnaast mochten zij ook hun verhaal brengen on air.

Wil je deze zomer adverteren op VRT?

Alle VRT-netten zijn klaargestoomd voor een zalige zomer met een maximaal bereik. Verwacht je aan ijzersterke programma’s vol zomerse vibes. Download onze zomerprogrammatie, -advertentiemogelijkheden en -promo’s.