Chanel weet altijd de aandacht te trekken, maar dit keer zonder visuele pracht. Met een verrassend radiodebuut in Frankrijk bracht het luxemerk hun exclusieve imago rechtstreeks over via radio.
→Op basis van 10 jaar aan gegevens van meer dan 50.000 luisteraars en niet-luisteraars identificeert het rapport 6 kerninzichten:
Audio-advertenties die positieve emoties oproepen, leiden tot significante veranderingen in consumentengedrag, zoals verhoogde merkkoop en -gebruik.
Radio-advertenties vergroten de mond-tot-mondreclame en het delen op sociale media, wat bijdraagt aan een grotere merkbekendheid.
Radio-advertenties kunnen, door emotionele respons, even langdurige merkimpact hebben als tv-reclame.
Goed gebrande radio-advertenties versterken het vertrouwen in het merk aanzienlijk.
Geoptimaliseerde audio-advertenties trekken effectief de aandacht en vormen sterke herinneringen, wat de kortetermijneffecten versterkt.
Audio-ads met rechtsbrein-kenmerken, zoals karakterontwikkeling, verhaallijnen en een duidelijke plaatsbepaling, creëren positievere emoties en trekken een breder publiek aan, wat essentieel is voor langdurige merkimpact.