Celine Verkaeren
Celine Verkaeren
28/02/2025
Merken die van radio proeven, kunnen er niet van afblijven. Geen verrassing, want radio levert gemiddeld 55% meer return-on-investment dan andere media. Bovendien is het budgetvriendelijk, flexibel en een sterke motor voor merkgroei. Ideaal voor adverteerders die hun mediabudget slim willen inzetten.

Twijfels? Laat je verbluffen door 6 straffe cases:

1) STIHL: +81% merkattributie op 2 jaar tijd

STIHL bouwde een sterke audiostrategie uit met een unieke identiteit en een grote focus op radio. En deze strategie loont!  Check de case.

2) Blåkläder: boost zijn websitebezoeken met +42%

Blåkläder gebruikt radio als kern van zijn marketingstrategie en is hiermee een pionier in de sector. Waarom? Omdat hun doelgroep trouwe radioluisteraars zijn. Check de case

3) Sunweb: merkvoorkeur (+45%) vliegt naar ongekende hoogtes

Bij Sunweb kiezen ze bewust voor radio, want hun nieuwe strategie focust op storytelling en laat dat nu net de kracht zijn van radio. Check de case

4) Neckermann: scoort met humor en 15% meerverkoop

Neckermann test met een humoristische radiocampagne of extra online verkeer ook tot meer verkoop leidt en ziet een stijging van 15% in de verkoop in één maand. Check de case

5) Horta: nieuw radioconcept levert torenhoge likeablityscore (57%)

Radio is door de jaren heen voor Horta een onmisbaar medium gebleven. Waarom? Omdat het zelfs met beperkte budgetten effectieve resultaten oplevert. Check de case

6) Bavik Super Pils: 4 x meer websitebezoeken en verkoop

Voor Bavik is nationale retail de next step en dat doen ze met radio. Want via radio kunnen ze een persoonlijke en sterke campagne tot bij de mensen brengen. Check de case

Klaar om gehoord te worden?

Contacteer ons vrijblijvend voor de mogelijkheden.