De opkomst van digitale innovaties zoals OLA, podcasts en AI biedt adverteerders nieuwe creatieve kansen.
→" ‘Met de doos in huis’ is een spannende rubriek van ‘Iedereen beroemd’ op VRT 1 waarin dagelijks live bij een kijker wordt aangebeld met een doos waarin een uitdaging zit", vertelt Sofie Eeckhaoudt, VRT Creative Partnerships. De bewoner moet binnen één minuut de opdracht uitvoeren om een bol cadeaukaart van 500 euro te winnen. Ook de kijkers thuis kunnen winnen door in te schatten of de bewoner de opdracht succesvol zal volbrengen en te stemmen via VRT MAX. Als de bewoner slaagt, wint zowel hij als een juiste kijkervoorspeller een cadeaukaart ter waarde van 500 euro; als het mislukt, krijgen twee juiste kijkers de cadeaukaart. “We merken dat de nieuwe rubriek goed in de smaak valt bij onze partner en bij onze kijkers. Naast een groot aantal dagelijkse fans (822.000)* zien we ook dat het aantal dagelijkse inzendingen blijft stijgen (4000 – 6500)*. Iedereen is winnaar bij dit spel, je kan een mooie bol cadeaukaart winnen en onze partner mag rekenen op veel awareness en engagement én wij mogen pronken met een geslaagd partnership.
“We kijken er enorm naar uit om van 4 november tot en met 13 december samen te werken met VRT aan deze geweldige rubriek”, zegt Simone Monster, Mediamanager bij bol. “’Iedereen beroemd’ is al jaren een publiekslieveling en brengt veel kijkers samen. Vaak laten mensen hun keuzes afhangen van het gevoel dat een merk bij hen oproept. De positieve sfeer en de interactie van dit programma passen perfect bij ons merk. Met deze samenwerking kunnen we de bol cadeaukaart op een toegankelijke en plezierige manier onder de aandacht brengen. Bovendien komt deze samenwerking precies op het juiste moment, midden in de feestdagenperiode, waarbij veel mensen bol cadeaukaarten geven, krijgen of gebruiken voor Sinterklaas of Kerstcadeaus."
Bronnen:
*CIM TAM, rat# Iedereen beroemd (incl. rerun), 2024, live+7, north, 4+, incl. guests
** Eigen data VRT MAX
Neem gerust contact met ons op. We bespreken graag de mogelijkheden om jouw merk op een creatieve en impactvolle manier te verbinden met één van onze VRT-programma's.