19/08/2024
2 woorden: program fit. Een creatieve link met een tv-programma zorgt immers voor een sterkere verbinding en meer betrokkenheid. Laat je inspireren.
→“Brahim, beter bekend als de MNM-dj die door de week het blok van 9 tot 12u voor zijn rekening neemt, gaat tijdens ‘Brahim zkt collega’s’ een week lang op bezoek bij de tofste bedrijven in Vlaanderen”, vertelt Julie Desmet, creative sales bij Var.
Tijdens zijn bezoek spreekt hij met de werknemers over hun job, hun fantastische collega's en hun leuke werkplek. Brahim gaat ook in gesprek met de MNM-luisteraars. Zij kunnen vragen stellen of hun mening uiten over de talrijke jobs die aan bod komen via de app van MNM. De bedrijven krijgen niet alleen aandacht via live radio, maar ook via de sociale media kanalen van MNM die een stevig aantal jonge volgers hebben (Facebook: 241K, TikTok: 283K , Instagram: 176K). Hierdoor kunnen de campagnes rekenen op maximale visibiliteit en impact.
“Brahim zoekt collega’s is een ideaal format om verschillende jobs te belichten en om collega’s van verschillende afdelingen aan het woord te laten”, vertelt Claudia Tluk, Senior manager branding & digital marketing. “Wij geloven in dit soort creatieve samenwerkingen, omdat ze goed laten zien wie we als bedrijf zijn en hoe leuk de sfeer bij ons is. Het is een ideale manier om je bedrijf in de spotlight te zetten bijjongeren . Dankzij de samenwerking met MNM bereikten we die week gemiddeld 444.000 luisteraars en kregen we ook aandacht via hun sociale mediakanalen. De positieve reacties intern maken de opdracht helemaal geslaagd.”
“Begin maart kwam Brahim gedurende een volledige week de voormiddag uitzenden vanop onze werkvloer, zo konden onze medewerkers live op radio vertellen waarom het zo leuk werken is bij TRIXXO Jobs”, vertelt Thomas Mees Marketing Director TRIXXO. “Onze afdeling TRIXXO Jobs focust deels ook op mensen die hun plekje op de arbeidsmarkt nog zoeken, vaak zijn dat jongeren. Het profiel van MNM is dynamisch en jong, een perfecte match dus. MNM focuste al eerder op onderwerpen als werk, solliciteren en carrièreontwikkeling met bijvoorbeeld het initiatief ‘JumpJobs’. Het format ‘Brahim zoekt collega's’ richt zich onder andere op ‘The Future Workforce’, deels ook onze doelgroep.”
Bron: CIM RAM, Noorden, Mei’23-Apr’24, ma-vr, 9-12u, weekbereik 12+
Contacteer ons. We helpen je graag verder.