Jordan Bowring
Jordan Bowring
Marketing Executive
19/02/2025
Radioreclame boost je online webverkeer met gemiddeld +43%, aldus Nielsen Research. Maar leidt die extra traffic ook tot meer verkoop? Dàt was de hamvraag voor Neckermann. Met een ludieke radiocampagne testte de reiswinkel het uit. Het resultaat? Een stijging van 15% in verkoop in slechts één maand tijd. 

Radio: de perfecte mix van merkbekendheid en activatie

Neckermann wil niet alleen top-of-mind zijn bij vakantiegangers, maar hen ook aanzetten tot actie, zowel online als in de winkels. “Radio geeft ons een breed bereik en genereert veel contacten,” zegt Sandra Van Geeteruyen, marketing brand manager bij Neckermann. En dat werkt: het aantal transacties steeg met 15% tijdens de campagneperiode

Humor als slimme strategie

In de reiswereld is humor zeldzaam, maar Neckermann durfde het anders te doen. De radiospots speelden met woordgrappen en misverstanden die personages spontaan op vakantie deden vertrekken. “Vakantie is puur plezier, dus waarom dat niet doortrekken in de communicatie?” zegt Christophe Cossement, producer van de spots. 

Efficiënte productie, maximaal effect

De campagne liep in drie golven en leverde 34 verschillende radiospots op, in zowel Nederlands als Frans. Dankzij een slimme productieaanpak kan Neckermann de spots flexibel hergebruiken voor toekomstige campagnes. Een duurzame investering met bewezen impact. 

Met deze case bewijst Neckermann dat radio niet alleen entertaint, maar ook verkoopt. 

Ook jouw merk én omzet laten groeien via onze sterke radiomerken?

Contacteer ons vrijblijvend voor de mogelijkheden.