Wij maken elk jaar een top-lijst op met de meest beluisterde VRT-podcasts, zodat je als luisteraar en (adverteerder) weet waarop je moet inzetten.
→Neckermann wil niet alleen top-of-mind zijn bij vakantiegangers, maar hen ook aanzetten tot actie, zowel online als in de winkels. “Radio geeft ons een breed bereik en genereert veel contacten,” zegt Sandra Van Geeteruyen, marketing brand manager bij Neckermann. En dat werkt: het aantal transacties steeg met 15% tijdens de campagneperiode.
In de reiswereld is humor zeldzaam, maar Neckermann durfde het anders te doen. De radiospots speelden met woordgrappen en misverstanden die personages spontaan op vakantie deden vertrekken. “Vakantie is puur plezier, dus waarom dat niet doortrekken in de communicatie?” zegt Christophe Cossement, producer van de spots.
De campagne liep in drie golven en leverde 34 verschillende radiospots op, in zowel Nederlands als Frans. Dankzij een slimme productieaanpak kan Neckermann de spots flexibel hergebruiken voor toekomstige campagnes. Een duurzame investering met bewezen impact.
Met deze case bewijst Neckermann dat radio niet alleen entertaint, maar ook verkoopt.
Contacteer ons vrijblijvend voor de mogelijkheden.