Het Zweedse werkkledingmerk gebruikt radio als hoeksteen van zijn marketingstrategie. Met volgend jaar het 5de opeenvolgende jaar op radio blijft het een pionier in de sector.
→Het iconische krasbiljet verloor de laatste jaren terrein. Zo waren er twijfels of er wel echte winnaars zijn. "We hadden een frisse start nodig: een nieuwe visuele identiteit en een creatief concept met een verbeterde spel- en winstervaring die ook een jongere doelgroep aanspreekt", aldus Melissa Fastenaekels. De visuele en auditieve identiteit van Win for Life is meer speels geworden, de campagne spreekt intussen ook een jonger publiek aan." Het hoogtepunt? Een roze papegaai die vrolijk blijft herhalen: je kan elke maand winnen!
“In april barstte onze campagne uit haar voegen. Naast radio gingen we all-in op tv, (D)OOH, digital én maar liefst 26 festivals, waarvan 11 met onze grote knip-kras-winstand! Begin mei kwam daar een uniek partnership bij met Studio Brussel: ‘Het Gouden Festivalbandje’.
Drie vriendengroepen kregen de kans om een week te kamperen aan de iconische VRT-toren. Elke dag kregen ze uitdagende opdrachten waarmee ze punten konden scoren, met als ultieme beloning gratis toegang tot alle grote zomerfestivals! “Studio Brussel is dé festivalzender: live muziek, interviews, spraakmakende radio én een sterke social media-aanpak die zelfs Gen Z bereikt,” zegt Fastenaekels.
De verkoop piekte in april, mei en juni, met een algemene spontane awareness over alle doelgroepen heen, met in het bijzonder een stijging van 74% bij jongeren (18-24 jaar), van 19 naar 33.
Ons imago verbeterde op pijlers als ‘past bij mij’, ‘modern’ en ‘doet me glimlachen’. Bovendien werden 324.270 festivalbandjes ingeruild, 10.000 meer dan vorig jaar, ondanks minder activatiedagen. Een score op alle fronten dus.*
*Bron: interne data Win For Life
Contacteer ons vrijblijvend.