Jordan Bowring
Jordan Bowring
Marketing Executive
25/11/2024
Chanel weet altijd de aandacht te trekken, maar dit keer zonder visuele pracht. Met een verrassend radiodebuut in Frankrijk bracht het luxemerk hun exclusieve imago rechtstreeks over op een premium doelgroep – via de kracht van audio. Door te adverteren op Radio France Inter, dé culturele zender, wist Chanel een intieme connectie te maken met vrouwen vanaf 40 jaar.

De campagne stond in het teken van "Le Lift", de huidverzorgingslijn die rimpels verzacht en de natuurlijke schoonheid van de huid versterkt. Daarvoor ging Chanel verder dan hun gebruikelijke mediamix.

Een intieme connectie

Chanel schakelde een volledig reclameblok in met een exclusieve radiospot van 45 seconden in de vorm van een kort interview. In elk fragment spraken bekende Franse gezichten over persoonlijke thema’s als leeftijd en tijd, geïnspireerd door de Proust-vragenlijst. Onder andere acteur Nicolas Maury, komiek Vincent Dedienne en schrijfster Anne Berest kwamen aan bod. Hun authentieke en soms humoristische uitspraken brachten Chanel’s merkwaarden naar voren in een gloednieuwe setting.

Een unieke audiobeleving

Met een serene voice-over en verfijnde geluidseffecten creëerde Chanel een luxe luisterervaring. De campagne belichaamde de essentie van tijdloze elegantie, alsof luisteraars de huidverzorging zelf konden voelen. Zonder beelden werd de fantasie van het publiek aangesproken en wist Chanel het exclusieve karakter van hun merk op subtiele wijze over te brengen.

Beluister de radiospots:

Resultaten om U tegen te zeggen

De campagne bereikte maar liefst 15 miljoen luisteraars. Het succes toont aan dat luxemerken hun boodschap krachtig en exclusief via radio kunnen overbrengen, waardoor ze hun merkimago nog verder versterken.

Wil jij ook jouw premium boodschap verspreiden via radio?

Contacteer ons vrijblijvend voor meer info.