Celine Verkaeren
Celine Verkaeren
19/02/2025
Vandaag publiceert het Centrum voor Informatie over de Media (CIM) de resultaten van de meest recente meting van het radiolandschap in België, gebaseerd op de golf september-december 2024. We brengen je graag de belangrijkste highlights.

Radio2 verhoogt marktaandeel binnen 18-54

Radio2 blijft de grootste radiozender op 12+ met een marktaandeel van 25,1%. Daarnaast stijgt haar marktaandeel op de doelgroep 18-54 naar 9,5% (+2%).

Sterke najaarsgolf voor MNM

De najaarsprogrammatie van MNM werpt haar vruchten af: een stijging van +18% in marktaandeel binnen 18-54 in de najaarsgolf. Dit resulteert in een groeiend marktaandeel op de mediaplanningsgolf naar 9,2%.

Groei Play Nostalgie zet zich door

Play Nostalgie blijft aan een sterke opmars bezig en groeit met +14% in marktaandeel binnen 18-54, wat nu uitkomt op 3,8%.  In de doelgroep 35-54 zet die groei door naar een marktaandeel van 5,9%.
 

Var’s SuperSelexy All blijft het strafste aanbod

Met een weekbereik van 2,5 miljoen en 50% marktaandeel binnen 18-64, en 1,9 miljoen weekbereik en 47% marktaandeel binnen 18-54, blijft Super Selexy All het krachtigste zenderaanbod op de markt.

 

Bovenstaande cijfers refereren aan de mediaplanningsgolf jan-dec ’24. Groei % zijn gebaseerd op sep '23 - aug '24.
Bron: CIM RAM, Noorden, Ma-Zo, 6-22u

Bekijk de CIM-infografiek met de meest recente mediaplanning-cijfers:
Var Infografiek CIM Feb 2025
Download