Radioreclame boost je online webverkeer met +43%. Maar leidt die extra traffic ook tot meer verkoop? Dàt was de hamvraag voor Neckermann.
→Radio2 blijft de grootste radiozender op 12+ met een marktaandeel van 25,1%. Daarnaast stijgt haar marktaandeel op de doelgroep 18-54 naar 9,5% (+2%).
De najaarsprogrammatie van MNM werpt haar vruchten af: een stijging van +18% in marktaandeel binnen 18-54 in de najaarsgolf. Dit resulteert in een groeiend marktaandeel op de mediaplanningsgolf naar 9,2%.
Play Nostalgie blijft aan een sterke opmars bezig en groeit met +14% in marktaandeel binnen 18-54, wat nu uitkomt op 3,8%. In de doelgroep 35-54 zet die groei door naar een marktaandeel van 5,9%.
Met een weekbereik van 2,5 miljoen en 50% marktaandeel binnen 18-64, en 1,9 miljoen weekbereik en 47% marktaandeel binnen 18-54, blijft Super Selexy All het krachtigste zenderaanbod op de markt.
Bovenstaande cijfers refereren aan de mediaplanningsgolf jan-dec ’24. Groei % zijn gebaseerd op sep '23 - aug '24.
Bron: CIM RAM, Noorden, Ma-Zo, 6-22u