Anaïs  Tack
Anaïs Tack
Head of Digital
01/04/2025
Digitale audio groeit razendsnel en biedt merken de kans om doelgericht en impactvol te adverteren. Belgen besteden dagelijks gemiddeld 270 minuten aan audio, waarbij digitale formaten zoals streaming, podcasts en DAB een steeds groter aandeel innemen. Dit maakt van digitale audio een krachtig kanaal om je doelgroep te bereiken.

Waarom digitale audio inzetten in je marketingstrategie?

1. Gerichte targeting

Digitale audio laat toe om campagnes af te stemmen op interesses, gedrag, locatie en demografie. Zo wordt je boodschap op het juiste moment gehoord door de juiste luisteraars, zonder verspilling van mediabudget. 

2. Hogere betrokkenheid

Mensen luisteren bewust naar digitale audio, wat zorgt voor meer aandacht en een sterkere merkassociatie.  

3. Bereik 60% van alle online luisteraars

60% van alle online luistersessies in Vlaanderen komt van het Var-aanbod en biedt ruimte voor adverteerders om op het juiste moment bij de juiste doelgroep aanwezig te zijn. *

4. Slimme mix met extra impact

Door FM/DAB radio te combineren met streaming voor jouw campagnes, creëer je een krachtige combinatie van breed bereik en gerichte targeting. Studies tonen aan dat deze mix de merkherinnering met +27% verhoogt.**
 

5. Maximale aandacht met podcastadvertenties

Ons aanbod van meer dan 300 podcasts biedt een unieke kans om je merk te laten resoneren in een luisteromgeving met maximale aandacht. Podcasts zorgen voor 4,4x sterkere merkherinnering dan visuele advertenties. ***

Succesvolle merken laten zich al horen via digitale audio

Sterke merken zetten digitale audio al in als strategisch kanaal om hun doelgroep te bereiken. Laat je inspireren door campagnes van Mooimakers, Neckermann, Car-pass, VLAM, De Lijn, Proximus, Dats24, Colruyt, Exact en Agentschap Zorg & Gezondheid.

Wil je je merk sterker laten resoneren in de hoofden van je doelgroep?

Ontdek de kracht van digitale audio!

Bronnen: 
* Radio Streaming Monitor  
**Qmusic Nederland ism Mindhare 
*** Podcast advertising generates up to 4.4x better brand recall than other digital ads