Jordan Bowring
Jordan Bowring
Marketing Executive
03/01/2025
De Warmste Week (DWW) bracht dit jaar 8.907.834 euro op voor 276 projecten rond eenzaamheid. Maar wat deze editie écht bijzonder maakte, waren de vele hartverwarmende initiatieven van onze partners. Met acties zoals De Warmste Soepchalet van Albert Heijn, De Langste Sjaal van België van Damart en De Warmste Zot van Brouwerij Halve Maan creëerden ze samen met meer dan 165.000 bezoekers een sterk gevoel van verbondenheid. Laat je inspireren door hun warme inzet!

1) Hoofdpartner KBC: vlammen met hart en actie

Block image

KBC straalde met de verkoop van DWW-vlammetjes en een exclusieve knuffel in Brugge. Meer dan 100 medewerkers van 'Team Blue' hielpen vrijwillig mee, en dankzij de KBC Mobile-app werd doneren eenvoudiger dan ooit.

2) Albert Heijn: De Warmste Soepchalet

Block image

Met De Warmste Soepchalet bracht Albert Heijn warmte naar Brugge. Bezoekers genoten van een kom soep gemaakt door sterrenchef Jeroen Meus, waarvan de opbrengst rechtstreeks naar DWW ging. Een smakelijke actie die mensen samenbracht aan tafel.

3) NESCAFÉ Dolce Gusto: elke bestelling telt

Block image

Voor elke online bestelling doneerde NESCAFÉ Dolce Gusto €2 aan DWW. Klanten konden bovendien hun Premiopunten omzetten in donaties, wat hun bijdrage extra motiveerde.

4) Damart: De Langste Sjaal voor verbondenheid

Block image

Damart zette een creatieve actie op met De Langste Sjaal van België, waarbij vrijwilligers samen kilometers sjaal breiden. Daarnaast verkochten ze hun warme Thermolactyl-kerstkousen, en de opbrengsten gingen integraal naar De Warmste Week.

5) Group Daenens: De Warme Babbel

Group Daenens bracht een persoonlijke touch met De Warme Babbel. Hun huishoudhulpen namen tijd om écht te connecteren met hun klanten. Een klein gebaar met een grote impact.

6) Brouwerij Halve Maan: Brugse Zot wordt Warmste Zot

Block image

De iconische Brugse Zot kreeg een warme make-over als Warmste Zot. Een limited edition waarvan de opbrengst volledig werd gedoneerd aan DWW, met solidariteit als kernboodschap.

7) Èggo: warme koekjes en gulle donaties

Block image

Èggo combineerde smaak en solidariteit door Jules Destrooper-koekjes te verkopen en de keuken van de Ketnet Bakstage te voorzien. Deze keuken werd na afloop geschonken aan een project van DWW, waarmee ze zowel letterlijk als figuurlijk bouwden aan een warmere samenleving

8) Infrabel: samenwerking en sfeer

Infrabel organiseerde interne acties zoals een kerstmarkt, snoepverkoop, en line dance-initiaties. Met een quiz, lunchbuffet, en tombola werd DWW op de werkvloer tot leven gebracht.

9) Lapperre: verkoop van cholocadetruffels

Block image

Lapperre verkocht chocoladetruffels en organiseerde interne acties, waarmee ze een mooie bijdrage leverden aan het goede doel.

10) Engie: generaties verbinden met GoodPlanet

ENGIE ondersteunde GoodPlanet Intergenerationele Workshops. Jongeren en ouderen tuinierden en knutselden samen, wat warme momenten en nieuwe verbindingen creëerde.

11) Spaas: verbondenheid met een vlam

Block image

Spaas creëerde speciale theelichtjes voor De Warmste Week, die symbool stonden voor de warme verbondenheid.

12) De Nationale Lotterij: België's meest gulle mecenas

Block image

Investeert jaarlijks in diverse projecten voor DWW. Dit jaar hebben ze geen specifieke actie georganiseerd, maar ze overhandigden wel een mooie cheque ter waarde van 70.000 euro.

Bekijk alle acties ten voordele van DWW 2024.

Ook meevlammen met de de volgende editie van De Warmste Week?

Contacteer ons vrijblijvend voor meer info.