Lore Lenseclaes
Lore Lenseclaes
Head of Sales Media Agencies
28/08/2024
Met een breed en divers publiek is radio een krachtig medium om dit najaar je boodschap te brengen. De VRT-radiozenders bieden niet alleen een breed scala aan luisteraars, maar ook unieke advertentiemogelijkheden die je merk kunnen helpen groeien. Enkele nieuwigheden op radio dit najaar.

MNM: Verbredend & positief

Block image

MNM blijft dé radiozender met de beste popmuziek van vandaag en de voorbije 20 jaar, én verhalen die luisteraars nauw aan het hart liggen. Maar dit najaar krijgt het merk een volledige make-over, wat het extra aantrekkelijk maakt voor adverteerders. Vanaf 2 september klinkt en oogt MNM namelijk helemaal anders, met een nieuw logo, een frisse huisstijl en vernieuwde shows. Lees meer 

Studio Brussel: Dynamisch & ontdekkend

Block image

Studio Brussel is de zender voor wie jong van geest is. Met een mix van muziek en evenementen, is het dé zender om een energiek & avontuurlijk publiek te bereiken. Studio Brussel blijft trouw aan zijn roots, maar voegt ook verrassingen toe. Programma's zoals De wekker en het nieuwe Dries op een rij houden de luisteraars betrokken. Studio Brussel biedt ook unieke concerten en live-optredens, zoals Studio Brussel Live Live. Dit maakt het een uitstekende keuze voor merken die zich willen richten op een trendgevoelig publiek.

Radio 1: Inspiratie & actualiteit

Block image

Radio 1 houdt luisteraars op de hoogte van actualiteit en inspireert met nieuwe inzichten. Dit biedt adverteerders een ideale kans om een betrokken, leergierig publiek te bereiken. In september ligt de focus op de gemeenteraadsverkiezingen, naast grote events zoals de 1000ste uitzending van De Wereld van Sofie, een programma met een trouwe luisteraarsbasis.

Radio2: Lokale verbondenheid & populaire events

Block image

Met programma's die zich richten op consumentenadvies, muziek en lokale initiatieven, biedt adverteren op Radio2 een unieke kans om je merk onder de aandacht te brengen bij een zeer divers publiek. Het najaar begint met de finale van Zomerhit en de Zomer Top 100, die grote aantallen luisteraars aantrekken. Programma’s zoals Radio2 Oh La La en evenementen zoals de Radio2 Eregalerij bieden perfecte mogelijkheden om je merk te verbinden met Vlaamse muziek en cultuur.

VRT Radio Bene en De Tijdloze: Digitaal & niche

VRT biedt ook digitale zenders zoals VRT Radio Bene en De Tijdloze aan. VRT Radio Bene, met zijn One Hit Wonder-dag en de Evergreen-lijsten, biedt adverteerders de kans om in te spelen op nostalgie en specifieke muzieksmaken. De Tijdloze, met zijn eindejaarslijst De Tijdloze 100, is een gevestigde waarde in Vlaanderen en biedt adverteerders de kans om zichtbaar te zijn op een van de meest beluisterde momenten van het jaar.

Klara: Cultuur & klasse

Met programma's en podcasts die diepgang bieden, bereikt Klara een select en cultureel geïnteresseerd publiek. Evenementen zoals Iedereen Klassiek en de Klara top 100 trekken niet alleen muziekliefhebbers aan, maar ook luisteraars die op zoek zijn naar verfijnde en betekenisvolle content. Dit is de perfecte plek voor merken die hun imago willen versterken door associatie met klasse en cultuur.

Waarom adverteren op VRT-radio?

VRT-radio bereikt een breed publiek, van cultuur- en muziekliefhebbers tot jongeren. Adverteer op deze zenders om uw merk zowel breed als gericht in te zetten op specifieke doelgroepen. Speciale evenementen en programma's bieden ideale momenten om op te vallen. Of je nu inzet op actualiteit, muziek of nostalgie, VRT-radio biedt het perfecte platform voor merkgroei. 

Contacteer ons en ontdek de mogelijkheden van radio-advertising dit najaar!