De derde benchmark van UMA en UBA rond de netto reclamebestedingen in België is bekend, en daaruit blijkt: radio houdt stand – en wint zelfs terrein.
→Lidl is al langer actief in het koerslandschap, maar de samenwerking met VRT tilt dat engagement naar een hoger niveau. Via een partnership met Sporza en Var verbindt Lidl zijn merk aan meerdere touchpoints:
In aanloop naar de Ronde van Vlaanderen lanceerden Sporza en Lidl een oproep via radio en sociale media: wie wil op zaterdag 5 april 2025 samen met Bert en Bavo het parcours van 80 km rijden? Deze actie sluit ook perfect aan bij de missie van VRT om mensen in beweging te brengen.
De respons was groot: 1.700 inschrijvingen, waaruit 5 duo's werden gekozen (6 vrouwen en 4 mannen). Zij beleefden samen met Bert & Bavo de Ronde voor wielertoeristen, met een Lidl-Trek wielershirt en verzorgde bevoorrading met verse producten van Lidl.
De aftermovie werd nadien gedeeld via het Instagramkanaal van Sporza.
Deze case toont hoe een merk op een relevante en geloofwaardige manier aansluiting vindt bij zijn doelgroep. Lidl spreekt niet alleen koersfans aan met advertenties, maar creëert beleving en verbindt zich aan het sportgevoel dat leeft in Vlaanderen. Het bereikt niet alleen zijn doelgroep, het maakt ook impact.
Contacteer ons vrijblijvend. We helpen je graag verder.