Jordan Bowring
Jordan Bowring
Marketing Executive
16/05/2025
Hoe versterk je als merk je band met sportliefhebbers, zonder enkel te mikken op visibiliteit? Lidl bewijst het met een slimme, crossmediale samenwerking met VRT. Met een combinatie van radio, tv, video, digitale interactie en een unieke activatie in de Ronde van Vlaanderen toont Lidl hoe je als merk letterlijk en figuurlijk mee op de fiets springt.

Een partnership dat verder gaat dan reclame

Lidl is al langer actief in het koerslandschap, maar de samenwerking met VRT tilt dat engagement naar een hoger niveau. Via een partnership met Sporza en Var verbindt Lidl zijn merk aan meerdere touchpoints:
 

  • Audio- en videoboards op VRT-radio, tv (VRT 1 & Canvas) en VRT MAX zorgen voor een constante aanwezigheid rond de koers
     
  • Sporza Wielermanager: voor het tweede jaar op rij geïntegreerd in het pronospel, goed voor 121.000 unieke deelnemers en een sterk bereik bij jongeren (47% tussen 13-34 jaar)
     
  • Online zichtbaarheid via ingame visibility, bannering, de website, nieuwsbrief en sociale media van Sporza
     
  • Wedstrijdactivatie rond We Ride Flanders, met Instagram Stories van Bert & Bavo als warme oproep

Meefietsen met Bert & Bavo: unieke beleving voor fans

In aanloop naar de Ronde van Vlaanderen lanceerden Sporza en Lidl een oproep via radio en sociale media: wie wil op zaterdag 5 april 2025 samen met Bert en Bavo het parcours van 80 km rijden? Deze actie sluit ook perfect aan bij de missie van VRT om mensen in beweging te brengen.

De respons was groot: 1.700 inschrijvingen, waaruit 5 duo's werden gekozen (6 vrouwen en 4 mannen). Zij beleefden samen met Bert & Bavo de Ronde voor wielertoeristen, met een Lidl-Trek wielershirt en verzorgde bevoorrading met verse producten van Lidl.

De aftermovie werd nadien gedeeld via het Instagramkanaal van Sporza.

Waarom dit werkt

Deze case toont hoe een merk op een relevante en geloofwaardige manier aansluiting vindt bij zijn doelgroep. Lidl spreekt niet alleen koersfans aan met advertenties, maar creëert beleving en verbindt zich aan het sportgevoel dat leeft in Vlaanderen. Het bereikt niet alleen zijn doelgroep, het maakt ook impact.

Wil jij als merk ook aanwezig zijn waar Vlamingen echt bewegen, voelen en beleven?

Contacteer ons vrijblijvend. We helpen je graag verder.