Met meer dan 300 titels – van diepgravende verhalen tot licht entertainment – zit je altijd goed.
→Red Flag is een primeur binnen VRT: een fictiereeks die volledig verticaal werd gefilmd, enkel bedoeld om mobiel te bekijken. De 25 afleveringen zijn sinds 7 april beschikbaar als boxset op VRT MAX en spreken een jonge doelgroep aan met herkenbare situaties en een directe vertelstijl.
De reeks brengt actuele thema’s als grensoverschrijdend gedrag, manipulatie en toxische relaties in beeld, zonder filter – helemaal op maat van Gen Z.
In Red Flag komen verschillende situaties aan bod waarin digitale alertheid cruciaal is. Die momenten sloten mooi aan bij de missie van DNS Belgium, dat jongeren wil sensibiliseren rond online veiligheid.
Via een integratiedeal selecteerde DNS drie scènes uit de reeks die nu worden ingezet als conversation starters:
Deze clips worden gedeeld op de TikTokpagina van @safenotsorry — het kanaal van DNS — telkens met een poll en extra duiding onder de noemer: “Wasda slim of nie?”. Daarnaast is de volledige reeks te zien op de TikTokpagina van @redflag_vrt en op VRT MAX.
De samenwerking tussen VRT MAX en DNS Belgium wordt breed uitgerold via een mix van video, audio en social:
Red Flag scoorde op VRT MAX met 700.000 contentstarts, vooral bij jongeren onder 18 jaar – traditioneel een moeilijk te bereiken doelgroep.* Op TikTok haalde de reeks 612.000 unieke kijkers, bijna 90% tussen 18 en 24 jaar.
(periode 5/04/2025 - 21/04/2025)
“Met Red Flag bereiken we jongeren waar ze zich het meest thuis voelen: op hun smartphone, via TikTok, Instagram en VRT MAX,” vertelt Sofie Eeckhaoudt, Creative Partnerships VRT. “Dankzij het partnership met DNS krijgt de reeks meer diepgang én maatschappelijke relevantie.”
Ook DNS Belgium benadrukt de maatschappelijke noodzaak: "Jongeren zijn steeds vaker online en staan niet altijd stil bij de risico’s. Met Red Flag willen we hen via realistische scenario’s bewuster maken van de gevaren en hen helpen om veiliger met hun online identiteit om te gaan," zegt Kristof Tuyteleers, Chief Information Security Officer van DNS Belgium.
Red Flag toont hoe sterke fictie, een vernieuwend format en een maatschappelijke boodschap elkaar kunnen versterken. Het resultaat? Échte impact bij een jong publiek. Interesse? Contacteer ons vrijblijvend voor een gesprek.
* Bron: eigen data VRT (Snowplow)