Sam Homblé
Sam Homblé
Manager Creative Partnerships
13/06/2024
Publicis Groupe Belgium presenteert de bevindingen uit haar uitgebreide Summer of Sports onderzoek. Deze studie biedt waardevolle adviezen voor adverteerders die hun merk willen linken aan de sportzomer. We delen graag vijf inzichten.

Summer of Sports: 5 inzichten voor merken

  1. Live wedstrijden bieden de hoogste betrokkenheid en impact. Sport inspireert, motiveert en verbindt mensen.
     
  2. Het EK focust op sociale cohesie (denk maar aan Jupiler), de Olympische Spelen focussen op prestatie (denk maar aan AXA).
     
  3. Grote sport-evenementen zijn sales-momenten: zo geeft 11,8% van de bevraagde followers aan specifieke producten te kopen naar aanleiding van het EK.
     
  4. De media die de exclusieve uitzendrechten hebben, domineren de sportverslaggeving. Zo is tv het favoriete kanaal voor sportbeleving. In Vlaanderen zijn dat Sporza, VRT 1 en VRT Canvas. Op het vlak van radio gaat het om Radio 1, Sporza en Radio2. War betreft websites en apps zijn Sporza, HLN en VRT NWS de koplopers.
     
  5. Sociale media zijn belangrijke drivers van momentum en engagement.

 

Bron: Publicis Groupe & Dynata - Summer of Sports - Establishment Phase mei/juni 24, Live Watching + Euro Section.

Interesse in een partnership met Sporza deze zomer?

Contacteer ons vrijblijvend voor een gesprek.