De campagne van Nestor laat zien hoe een niche-uitzendkantoor met een beperkte doelgroep krachtig doorbreekt door de juiste media in te zetten.
→Foodbag staat voor nabijheid en eenvoud. Om zich te onderscheiden van internationale concurrenten, kiest het merk bewust voor Belgische ingrediënten van lokale leveranciers. Eerst draaiden de campagnes vooral om gemak, maar nu speelt ook trots op lokaal eten een grote rol. "We willen dat klanten zich goed voelen over wat ze koken, met producten van dichtbij", zegt Elewaut.
Een eenvoudige, maar doeltreffende ‘dingdong’-bel werd het symbool van de Foodbag-campagne. Productiehuis Sonhouse creëerde deze beltoon als herkenbaar element dat subtiel bijdraagt aan de merkidentiteit. De deurbel is kort en karakteristiek, en dient als een soort leesteken in de communicatie, wat zorgt voor een subtiel en ritmisch ritme in de campagnespots.
Voor de nieuwste campagne maakt Foodbag gebruik van tv, online video, social media, SEO én radio. “We merken dat nieuwe klanten ons vaak hebben ontdekt via radio”, vertelt Elewaut. “Radio biedt directe zichtbaarheid en zorgt ervoor dat Foodbag dichtbij het publiek blijft.”
Foodbag plant regelmatig nieuwe campagnegolven. “Radio biedt een financieel toegankelijk medium, maar het is essentieel om het niet als een one-shot in te zetten. Met regelmatige herhaling bouwen we een consistente aanwezigheid op,” zegt Elewaut.
Contacteer ons vrijblijvend voor meer info.