De eenvoudige, maar doeltreffende ‘dingdong’-bel dient als een soort leesteken in de communicatie, wat zorgt voor een subtiel en ritmisch ritme in de campagnespots.
→Wie herinnert zich nog deze iconische dialoog op radio?
"Ik zal danvaag niet moken kerwen, want ons fokkiechamien is tapok."
"Wat zeg je, spreek eens wat duidelijker!"
"Wel, dat ik danvaag niet kan moken kerwen."
"Weet je wat, drink eerst eens een tas koffie, dan gaat alles beter in de morgen."
"Maar dat gal niet zaan, ons fokkiechamien is tapok!"
Bovenstaande radiospot leverde Douwe Egberts in 2009 een prestigieuze CCB Award op. Een bewijs van de kracht van radiocreativiteit.
Dat is een gemiste kans, zeker omdat radio een bewezen top-ROI-medium is. Peter Ampe (Chief Creative Officer AKQA Brussels) benadrukt dat creativiteit binnen radio niet alleen de ROI verhoogt, maar ook onmisbaar is om campagnes memorabel te maken.
Peter Ampe deelt 3 inzichten met adverteerders en creatives om radiocampagnes naar een hoger niveau te tillen:
“The best radio commercials are all about crafting sound, crafting copywriting, creating theatre of the mind and no budget limits,” aldus Peter Ampe.
Bekijk de video “Stronger Waves with Radio” met Peter Ampe voor meer inzichten over hoe je radio optimaal inzet. Duur: 29 minuten.
https://thinkvia.be/en/stronger-waves-with-radio
Contacteer ons vrijblijvend voor meer info rond de kracht van onze radiomerken.