12/07/2024
Uit de meer dan 6.000 enquêtes, afgenomen tussen 1 september 2023 en 31 maart 2024, zijn vijf belangrijke trends naar voren gekomen die je niet mag missen.
→“Mensen na hun actieve loopbaan actief houden, dat is de insteek van deze campagne”, vertelt Geert Beeckman van Sport Vlaanderen. “Onze doelgroep is 60+, mensen die hun pensioen naderen of al op pensioen zijn. Een campagne is uiteraard altijd zinvol, maar we vonden het hier ook belangrijk om de voordelen van sporten en bewegen te kunnen toelichten. Omdat Radio2 sterk aanwezig is bij onze doelgroep, klopten we aan bij Var.”
“Zo een nobele campagne, daar zetten we graag ook onze schouders onder”, vertelt Hilde Leemans van Var. “Radio2 zit inderdaad in het hart van de doelgroep van deze campagne. Radio Bene was meteen bereid om het verhaal van Sport Vlaanderen ook redactioneel uit te werken. Met aankondigingsspots werd op Radio2 doorverwezen naar Radio Bene. Zo konden we de voordelen van het grote bereik van Radio2 combineren met de gerichte en impactvolle aanpak van Radio Bene. De actie werd ook online ondersteund: op de site van Radio2 werd doorverwezen naar de actiesite van Sport Vlaanderen en de campagne is geïntegreerd in de nieuwsbrief en de sociale media van Radio2.”
“Radio Bene zette inderdaad zijn beste beentje voor”, vult Geert Beeckman aan. “Speciaal voor onze campagne werd een themaweek rond sportieve tijdsbesteding uitgewerkt. Vijf experts kwamen op antenne toelichten waarom het belangrijk is om actief te blijven na je loopbaan.
Door experten af te wisselen met ervaringsdeskundigen, konden we de luisteraars een hele week lang inspireren met praktische tips en boeiende verhalen. De campagne heeft zijn doel niet gemist. We ontvingen enorm veel nieuwe registraties op onze nieuwsbrief en inspireerden duizenden mensen om meer tijd te maken voor sport. Wordt vervolgd volgend jaar!”