We spraken met Bjorn Van der Cruyssen, Head of Media bij Colruyt Group, over waarom DATS 24 bewust kiest voor radio en hoe het medium een stevige impact heeft op zowel branding als sales.
→1) Massaal en betrouwbaar bereik: Met 64% wekelijkse luisteraars bereiken onze radiomerken een aanzienlijk deel van de Vlaamse bevolking. Zo bereik je een breed en gevarieerd publiek, ideaal voor merkbekendheid en conversie-gedreven campagnes.
2) Exclusief luisterpubliek: 33% van de Vlamingen tussen 18-64 jaar luistert wekelijks uitsluitend naar onze radiozenders. Dit biedt adverteerders unieke toegang tot een publiek dat via andere audiokanalen moeilijk te bereiken is.
3) Koopkrachtige luisteraars: de radiozenders van Var scoren goed bij de hogere sociale klassen. Voor adverteerders is het zeer interessant om via Var de koopkrachtige doelgroepen te bereiken.
4) Constante aanwezigheid, altijd top-of-mind: Radio wordt gedurende de hele dag beluisterd: in de ochtendspits, op het werk, tijdens het sporten, thuis en onderweg. Dit betekent dat jouw merk regelmatig in de oren van consumenten zit, wat de kans op conversie verhoogt.
Met het grootste en meest exclusieve luisterpubliek biedt Var een krachtig en efficiënt platform om jouw campagne te versterken.
Contacteer ons voor meer info
Bron: CIM RAM, Jan-Dec ’24, 18-64, North, 6-22h, Mon-Sun, weekly reach, exclusive weekly reach, listening volumeshare per social group