Jordan Bowring
Jordan Bowring
Marketing Executive
11/06/2024
Na vijf succesvolle jaren met SONIQ AWARDS, besluit VIA om vanaf dit jaar een nieuwe, eenvoudigere aanpak te introduceren: de SONIQ SWEET SPOT. Dit initiatief bekroont elk kwartaal een uitmuntende radiospot waarin originaliteit, creativiteit, productiewaarde en helderheid samenkomen. Met de slogan ‘Radio Advertising at its best’ wil VIA een inspiratiebron zijn voor audiomakers.
Block image

Maandelijks worden er gemiddeld 390 nieuwe creaties (zowel Nederlandstalig als Franstalig) geproduceerd en uitgezonden op de radio. Dit kan variëren van nieuwe campagnes tot vernieuwde versies van bestaande campagnes. De twee taalgebieden worden apart beoordeeld, wat betekent dat eenzelfde campagne in beide landstalen kan winnen, maar ook dat twee verschillende adverteerders of campagnes kunnen worden bekroond.

De eerste prijs voor het eerste kwartaal wordt in juni bekendgemaakt. Het doel is om het selectie- en jureringproces te versnellen, zodat de winnaar snel na afloop van het kwartaal bekend is. Details over het selectieproces en de voorwaarden zijn te vinden op de VIA-website.

De jury

De jury van 2024 bestaat uit een diverse groep creatieven en professionals die hun sporen in de audiowereld hebben verdiend.

De jury bestaat uit creatieven, professionals van productiehuizen en journalisten: Pierre-Etienne Bonnet (Sonhouse), Debby De Ridder (Happiness), Toon Jansegers (Raygun), Wesley Kuystermans (LDV United), Alison Luca, (Lezarts Urbains), Arnaud Pitz (Egghunter), Benoit Pirson (Bleu nuit), Leen Renders (Geluidshuis), Merouane Saadi (Nextbroadcast), Régine Smetz (TBWA), Paul Wauters (Accenture Song), Griet Byl (MM) en Damien Lemaire (MM).

Met deze vernieuwde aanpak wil VIA de kwaliteit en creativiteit van radioadvertenties nog meer in de schijnwerpers zetten. We kijken uit naar een inspirerend jaar vol innovatieve en opvallende radiospots!