Jordan Bowring
Jordan Bowring
Marketing Executive
30/01/2025
De Soniq Sweet Spot, een prestigieuze prijs die elk kwartaal wordt uitgereikt, bekroont radiospots die uitblinken in creativiteit, originaliteit, productiewaarde en duidelijke communicatie. Deze prijs, georganiseerd door VIA, zet de beste radioreclame in de kijker en inspireert audiomakers om de lat steeds hoger te leggen. Ontdek de winnaars!

Q1 2024: Orange x2

Zowel in Vlaanderen als Wallonië wist Orange te scoren met hun campagne rond snel internet, ontwikkeld door Publicis Groupe Belgium en geproduceerd door Producteur Provocateur.

Q2 2024: Devos & Lemmens & GAIA

Devos & Lemmens blonk uit in Vlaanderen met de “Dat is ‘mmm’”-campagne van LDV United, terwijl GAIA in Wallonië indruk maakte met “Faisons entendre leur voix”, geproduceerd door Sonhouse.

Q3 2024 Immoscoopman & PEVR

De spot van AKQA voor immoscoopman, op de herkenbare tonen van “Scatman”, wist de jury te overtuigen met zijn inventieve aanpak en knappe productie. De combinatie van muzikaliteit en een duidelijke boodschap maakt van Immoscoopman een terechte winnaar in het Nederlandstalige taalgebied.

Aan Franstalige zijde ging de eer naar de radiocampagne van PEVR – Parents d’Enfants Victimes de la Route. Gecreëerd door Happiness en geproduceerd door Raygun, raakt deze spot een gevoelige snaar met zijn emotionele diepgang en krachtige storytelling.

Q4 2024 Mooimakers & Immovlan.be:

MOOIMAKERS, het Vlaamse initiatief tegen zwerfvuil en sluikstort, wint de Soniq Sweet Spot voor het vierde kwartaal van 2024 aan Nederlandstalige zijde. De campagne, ontwikkeld door Mortierbrigade, zet in op sensibilisering en benadrukt dat wie afval op de grond gooit een boete tot 500 euro riskeert.

Aan Franstalige zijde gaat de radiocampagne van IMMOVLAN.be met de eer lopen. Een korte spot die de merites van de website in de verf zet, met een kwinkslag.

Jouw audioboodschap verspreiden via onze brede radioreach?

Contacteer ons vrijblijvend. We helpen je graag verder.