Jordan Bowring
Jordan Bowring
Marketing Executive
02/12/2024
De Soniq Sweet Spot, een prestigieuze prijs die elk kwartaal wordt uitgereikt, bekroont radiospots die uitblinken in creativiteit, originaliteit, productiewaarde en duidelijke communicatie. Deze prijs, georganiseerd door VIA, zet de beste radioreclame in de kijker en inspireert audiomakers om de lat steeds hoger te leggen. Ontdek de winnaars!


Tijdens het webinar “Stronger Waves with Radio” op 14 november werden de winnaars voor het derde kwartaal van 2024 bekendgemaakt.

Soniq Sweet Spot Q3

Immoscoopman

De spot van AKQA voor immoscoopman, op de herkenbare tonen van “Scatman”, wist de jury te overtuigen met zijn inventieve aanpak en knappe productie. De combinatie van muzikaliteit en een duidelijke boodschap maakt van Immoscoopman een terechte winnaar in het Nederlandstalige taalgebied.

PEVR

Aan Franstalige zijde ging de eer naar de radiocampagne van PEVR – Parents d’Enfants Victimes de la Route. Gecreëerd door Happiness en geproduceerd door Raygun, raakt deze spot een gevoelige snaar met zijn emotionele diepgang en krachtige storytelling.
 

Eerdere winnaars van de Soniq Sweet Spot

Dit jaar zagen we al enkele opvallende winnaars:

Q1 2024: Orange x2 

Zowel in Vlaanderen als Wallonië wist Orange te scoren met hun campagne rond snel internet, ontwikkeld door Publicis Groupe Belgium en geproduceerd door Producteur Provocateur.

Q2 2024: Devos & Lemmens & GAIA

DL blonk uit in Vlaanderen met de “Dat is ‘mmm’”-campagne van LDV United, terwijl GAIA in Wallonië indruk maakte met “Faisons entendre leur voix”, geproduceerd door Sonhouse.

Wil je graag gebruik maken van ons radioportfolio om je boodschap te verspreiden?

Contacteer ons vrijblijvend. We helpen je graag verder.