Anaïs  Tack
Anaïs Tack
Head of Digital
13/06/2024
Audio on demand is een krachtig medium dat steeds meer aandacht krijgt van adverteerders. Van Securex' sponsoring van een populaire voetbalpodcast tot Toerisme Vlaanderen's innovatieve PodWalks-app, de mogelijkheden om via audio een breed en betrokken publiek te bereiken zijn eindeloos.  

Securex als exclusieve sponsor van voetbalpodcast “90 minutes”

Podcasts zijn razend populair, vooral bij jongeren. Meer dan 39% van de Belgen luistert naar podcasts, met de grootste groei in de leeftijdsgroep 25-45 jaar. HR-dienstverlener Securex sponsorde om die reden de populaire Sporza-voetbalpodcast "90 minutes". Een podcast met een jong, trouw publiek, voornamelijk mannen van 28-34 jaar, en gemiddeld 103.000 luisteraars per aflevering.

Beluister de podcast op VRT MAX

Meer weten over dit partnership? Lees het artikel.

Innovatieve VRT PodWalks-app van VRT en Toerisme Vlaanderen

De VRT PodWalks-app is een gps-gestuurde audiotour die gebruikers meeneemt op wandelingen door Vlaanderen's erfgoedsites. De app combineert verhalen van gids Arnout Hauben met historische en culturele informatie en brengt zo de geschiedenis van Vlaanderen op een toegankelijke manier tot leven. De PodWalks-app is een voorbeeld van hoe audio on demand niet alleen voor entertainment, maar ook voor educatieve en toeristische doeleinden ingezet kan worden.

De VRT Podwalks app is gratis te downloaden via de App Store en de Google Play Store.

Meer weten over dit partnership? Lees het artikel.

Ook genieten van de kracht van audio?

Contacteer ons vrijblijvend voor een gesprek.