Jordan Bowring
Jordan Bowring
Marketing Executive
15/01/2025
In 2024 bevestigde VRT-tv opnieuw zijn status als dé onbetwiste marktleider in Vlaanderen. Met krachtige lokale content, spraakmakende programma’s en een steeds groter digitaal bereik, biedt VRT-tv unieke kansen voor merken die impact willen maken. Ontdek de vijf straffe redenen!

1) Marktleider in Vlaanderen

Block image

VRT 1 en Canvas domineerden in 2024 met een indrukwekkend marktaandeel van 30% in de doelgroep VVA 18-54. Dit betekent een stijging van maar liefst 10% ten opzichte van 2023.*

2) Populairste zender

Block image

VRT 1 was de best bekeken zender van 2024, met het hoogste marktaandeel en dagbereik binnen de doelgroep VVA 18-54.**

3) Lokale content wint altijd

Block image

In de CIM top 20 van best bekeken programma's in Vlaanderen in 2024, zijn maar liefst 17 programma's van VRT.***

4) Resultaat verzekerd

Block image

Met meer dan 90% van de GRP’s geleverd via VRT 1, blijft het dé zender voor gegarandeerd bereik en impact.****

5) VRT MAX blijft groeien

Block image

Gemiddeld 1 miljoen VOD-streamers per maand en een groei van 15% in on-demand videostarts maken van VRT MAX een steeds belangrijker kanaal voor adverteerders.*****

Bronnen: 
*CIM TAM: jan-dec 2023 & 2024, audience share, mon-sun, 18-24h, live+7, incl.guests, North, MS 18-54
**CIM TAM: jan-dec 2024, daily reach (rch%), mon-sun, all day, live+7, incl.guests, 10 min. consec. viewing, North, MS 18-54.
***CIM TAM: jan-dec 2024, mon-sun, all day, live+7, incl.guests, North, 4+
****Delivery Premium partners (delivered GRP) jan-dec 2024
*****Eigen data VRT (snowplow)

Ook genieten van het succes van VRT-tv?

Contacteer ons vrijblijvend voor meer info. We helpen je graag verder.