Marit Ginevro
Marit Ginevro
Head of Marketing
01/04/2025
In een wereld waarin consumenten continu schakelen tussen online en offline media, bewijzen radio en digitaal ook nog eens een powerkoppel te zijn. Uit onderzoek blijkt dat adverteren via radio het online verkeer gemiddeld met +43% kan verhogen. Met andere woorden, wie je radiospot hoort, klikt sneller door naar je website en onderneemt actie.

Bovendien kan deze impact nog verder vergroot worden in combinatie met online tactics. Zo hebben zowel Neckermann als Bavik Super Pils dankzij radio en online campagnes niet alleen hun webverkeer verhoogd, maar ook een meerverkoop gerealiseerd van respectievelijk 15% en 400%. 

Waarom werkt de combinatie van radio en digitaal zo goed?

  • Eenvoudig samen te consumeren: voor consumenten is het heel eenvoudig om tijdens het beluisteren van radio online informatie op te zoeken over de producten die ze net gehoord hebben in een radiospot.*

     
  • Synergie tussen kanalen: Radio is ideaal om een breed publiek te bereiken en awareness op te bouwen. Door daar nog eens digitale tactics aan toe te voegen zoals o.a. Bavik deed, vergoot je niet alleen het bereik, maar vergroot het ook nog eens extra de impact van je campagne qua webverkeer en conversie.  

Wil je jouw merk laten groeien en meer webverkeer genereren?

Contacteer ons voor meer info.

 

* Bron: BMM 2022 Belgium, Kantar, n=5.015, 18-75 yo.