Dit is wat audio voor jou kan doen:
 

  1. Met audioreclame kan je zowel tactische en promotionele doelstellingen bereiken als je merk opbouwen. Snel verkoopsresultaten behalen, naamsbekendheid creëren en je merkimago opbouwen zijn de sterke troeven van audio. 
     
  2. Radio is selectief en bereikt wekelijks maar liefst 90% van alle Vlamingen. De VRT-netten richten zich elk tot een specifieke doelgroep met een eigen leefwereld, waardoor jouw radiocampagne doelgericht en op het juiste moment jouw consument aanspreekt. Wil je nog specifieke doelgroepen toevoegen? Vul je radioplan dan aan met Spotify.
     
  3. Voor de Vlamingen is radio het live medium bij uitstek: ze luisteren de hele dag door naar radio, op zoek naar een ontspannende context of betrouwbare informatie. Luisteraars zijn sterk gehecht aan hun radionet. Dankzij die hechte band en het persoonlijke karakter van radio voelen ze zich rechtstreeks aangesproken en staan ze daardoor makkelijker open voor jouw boodschap.
     
  4. Met audioreclame bereik je mensen niet alleen massaal, je brengt ze ook in beweging. Je motiveert de luisteraar en lokt een snelle reactie uit: opendeurdagen, online zoekopdrachten, ... En je verkoopsresultaten varen er wel bij.
     
  5. Met audioreclame beïnvloed je de aankoopbeslissing. Consumenten horen jouw radiospot vaak net voor hun fysieke of online aankoop. De spot heeft zo directe invloed op het winkelmandje.
     
  6. Dankzij de kracht van verbeelding is alles mogelijk in een audiospot. Je kan een heel universum creëren dat de verbeelding van de luisteraars prikkelt. Er is geen krachtiger en beter verkoopmiddel dan the theatre of the mind waardoor luisteraars je boodschap beter onthouden.
     
  7. Audiospots zijn kostenefficiënt. Je kan al met een beperkt media- en productiebudget radio inschakelen.
     
  8. Audio is snel inzetbaar. Je kan kort op de bal spelen.