Ontdek de 9 troeven van audio voor je merk

  1. Met audioreclame kan je als adverteerder snel verkoopsresultaten behalen, naamsbekendheid creëren en je merkimago opbouwen. 
     
  2. Radio is selectief en bereikt wekelijks maar liefst 91,3%* van alle Vlamingen.
     
  3. Radio is het live medium bij uitstek. De Vlaming luistert de hele dag door naar radio, op zoek naar een ontspannende context of betrouwbare informatie. Luisteraars zijn sterk gehecht aan hun radiozender. Dankzij die hechte band en het persoonlijke karakter van radio voelen ze zich rechtstreeks aangesproken en staan ze daardoor makkelijker open voor jouw boodschap.
     
  4. De VRT-radiomerken StuBru, MNM, Radio 1 en Radio 2 richten zich elk tot een specifieke doelgroep met een eigen leefwereld. Zo kan je met jouw radiocampagne doelgericht en op het juiste moment jouw doelgroepen aanspreken. Wil je nog specifieke doelgroepen toevoegen? Vul je radioplan dan aan met Spotify.
     
  5. Met audioreclame bereik je mensen niet alleen massaal, je brengt ze ook in beweging. Je motiveert de luisteraar en lokt een snelle reactie uit: opendeurdagen, online zoekopdrachten, ... Je verkoopsresultaten varen er wel bij.
     
  6. Met audioreclame beïnvloed je de aankoopbeslissing. Consumenten horen je radiospot vaak net voor hun fysieke of online aankoop. De spot heeft zo directe invloed op het winkelmandje.
     
  7. Dankzij de kracht van verbeelding is alles mogelijk in een audiospot. Je kan een heel universum creëren dat de verbeelding van de luisteraars prikkelt. Er is geen krachtiger en beter verkoopmiddel dan 'the theatre of the mind' waardoor luisteraars je boodschap beter onthouden.
     
  8. Audiospots zijn kostenefficiënt. Je kan al met een beperkt media- en productiebudget radio inschakelen om een heel merkuniversum te creëren dat in het oor van de luisteraar kruipt en in het geheugen blijft hangen.
     
  9. Audio is snel inzetbaar. Je kan kort op de bal spelen. Vandaag geboekt, morgen on air. 
 
(*) Wekelijks luisteren 5.129.066 Belgen naar de radio. Bron: CIM RAM-cijfers Noord , gecumuleerde golven mei 2019 - jun 2020, ma-zo, 5-5u.