Radio 1, Altijd Benieuwd

Bij Radio 1 vormt actualiteit de ruggengraat. Naast nieuws en duiding is er ook ruimte voor beklijvende gesprekken, cultuur en live sportverslaggeving via Sporza. De baseline van de zender luidt niet voor niets Altijd Benieuwd.

Let's talk business

Radio 1 kijkt met een genuanceerde blik naar onderwerpen die relevant zijn voor brede lagen van de bevolking. De muziekkeuze is tijdloos. 

Vooral kaderleden en hoger opgeleiden vinden makkelijk hun weg naar Radio 1. Het is het uitgelezen radionet om je tot een gevarieerde businessdoelgroep te richten.

  • Radio 1 bereikt wekelijks 1.124.802 Vlamingen (12+)
  • Marktaandeel: 13,7% op 30+ SG 1-3 en 15,1% op kaderleden.
  • Dagelijks 291.174 luisteraars uit de doelgroep 30+ SG 1-3 (20,8%) en 49.946 kaderleden (22,4%).
  • Wekelijks 480.480 luisteraars uit de doelgroep 30+ SG 1-3 (36,6%) en 81.846 kaderleden (36,6%).

Bron: CIM radio Noorden, gecumuleerde golven juli 2018 - juni 2019, ma-zo, 6-22u.

“"Kaderleden en hoger opgeleiden zijn sterk vertegenwoordigd op Radio 1."
Online
  • 18.384 unieke bezoekers per dag op de Radio 1-website (gemiddelde jan-juni 2019, CIM Internet).
  • 1.193.245 pageviews per maand op de Radio 1-website (gemiddelde jan-juni 2019, CIM Internet).