Radio 1, Altijd Benieuwd

Bij Radio 1 vormt actualiteit de ruggengraat. Naast nieuws en duiding is er ook ruimte voor beklijvende gesprekken, cultuur en live sportverslaggeving via Sporza. De baseline van de zender luidt niet voor niets Altijd Benieuwd.

Let's talk business

Radio 1 kijkt met een genuanceerde blik naar onderwerpen die relevant zijn voor brede lagen van de bevolking. De muziekkeuze is tijdloos. 

Vooral kaderleden en hoger opgeleiden vinden makkelijk hun weg naar Radio 1. Het is het uitgelezen radionet om je tot een gevarieerde businessdoelgroep te richten.

  • Radio 1 bereikt wekelijks 1 071 848 Vlamingen (12+)
  • Marktaandeel: 13,4% op 30+ SG 1-3 en 15,2% op kaderleden.
  • Dagelijks 263 236 luisteraars uit de doelgroep 30+ SG 1-3 (19,4%) en 48 028 kaderleden (20,7%).
  • Wekelijks 435 940 luisteraars uit de doelgroep 30+ SG 1-3 (32,1%) en 79 648 kaderleden (34,3%).

Bron: CIM RAM Noorden, gecumuleerde golven mrt 2019 - feb 2020, ma-zo, 6-22 u.

“"Kaderleden en hoger opgeleiden zijn sterk vertegenwoordigd op Radio 1."

Online

  • 531 552 unieke bezoekers per maand op de Radio 1-website.
  • 2 309 312 pageviews per maand op de Radio 1-website.
 
Bron: CIM Internet, apr, gemiddeld online bereik 2020