Radio 1, Altijd Benieuwd

Bij Radio 1 vormt actualiteit de ruggengraat. Naast nieuws en duiding is er ook ruimte voor beklijvende gesprekken, cultuur en live sportverslaggeving via Sporza. De baseline van de zender luidt niet voor niets Altijd Benieuwd.

Let's talk business

Radio 1 kijkt met een genuanceerde blik naar onderwerpen die relevant zijn voor brede lagen van de bevolking. De muziekkeuze is tijdloos. 

Vooral kaderleden en hoger opgeleiden vinden makkelijk hun weg naar Radio 1. Het is het uitgelezen radionet om je tot een gevarieerde businessdoelgroep te richten.

  • Radio 1 bereikt wekelijks 1 090 034 Vlamingen (12+)
  • Marktaandeel: 13,5% op 30+ SG 1-3 en 15,2% op kaderleden.
  • Dagelijks 304 367 luisteraars uit de doelgroep 30+ SG 1-3 (21,1%) en 54 957 kaderleden (24,5%).
  • Wekelijks 492 677 luisteraars uit de doelgroep 30+ SG 1-3 (34,1%) en 87 243 kaderleden (38,9%).

Bron: CIM RAM Noorden, gecumuleerde golven sept 2018 - aug 2019, ma-zo, 6-22 u.

“"Kaderleden en hoger opgeleiden zijn sterk vertegenwoordigd op Radio 1."
Online
  • 16 987 unieke bezoekers per dag op de Radio 1-website.
  • 1 164 147 pageviews per maand op de Radio 1-website.
 
Bron: CIM Internet, sept, gemiddeld online bereik