Radio 1, Altijd Benieuwd

Bij Radio 1 vormt actualiteit de ruggengraat. Naast nieuws en duiding is er ook ruimte voor beklijvende gesprekken, cultuur en live sportverslaggeving via Sporza. De baseline van de zender luidt niet voor niets Altijd Benieuwd.

Let's talk business

Radio 1 kijkt met een genuanceerde blik naar onderwerpen die relevant zijn voor brede lagen van de bevolking. De muziekkeuze is tijdloos. 

Vooral kaderleden en hoger opgeleiden vinden makkelijk hun weg naar Radio 1. Het is het uitgelezen radionet om je tot een gevarieerde businessdoelgroep te richten.

  • Marktaandeel: 13,4% op 30+ SG 1-3 en 16,5% op kaderleden.
  • Dagelijks 288.148 luisteraars uit de doelgroep 30+ SG 1-3 (20,7%) en 58.800 kaderleden (24,8%).
  • Wekelijks 476.432 luisteraars uit de doelgroep 30+ SG 1-3 (34,3%) en 96.154 kaderleden (40,6%).

Bron: CIM radio Noorden, golf nov 2018 - feb 2019, ma-zo, 6-22u.

“"Kaderleden en hoger opgeleiden zijn sterk vertegenwoordigd op Radio 1."
Online
  • 14.247 unieke bezoekers per dag op de Radio 1-website (gemiddelde 2018).
  • 972.233 pageviews per dag op de Radio 1-website (gemiddelde december 2017 - februari 2018).