Radio 1, Altijd Benieuwd

Bij Radio 1 vormt actualiteit de ruggengraat. Naast nieuws en duiding is er ook ruimte voor beklijvende gesprekken, cultuur en live sportverslaggeving via Sporza. De baseline van de zender luidt niet voor niets Altijd Benieuwd.

Let's talk business

Radio 1 kijkt met een genuanceerde blik naar onderwerpen die relevant zijn voor brede lagen van de bevolking. De muziekkeuze is tijdloos. 

Vooral kaderleden en hoger opgeleiden vinden makkelijk hun weg naar Radio 1. Het is het uitgelezen radionet om je tot een gevarieerde businessdoelgroep te richten.

  • Radio 1 bereikt wekelijks 1 100 487 Vlamingen (12+)
  • Marktaandeel: 14,0% op 30+ SG 1-3 en 16,4% op kaderleden.
  • Dagelijks 288 021 luisteraars uit de doelgroep 30+ SG 1-3 (20,5%) en 51 624 kaderleden (22,6%).
  • Wekelijks 473 673 luisteraars uit de doelgroep 30+ SG 1-3 (33,7%) en 81 957 kaderleden (35,9%).

Bron: CIM RAM Noorden, gecumuleerde golven nov 2018 - okt 2019, ma-zo, 6-22 u.

“"Kaderleden en hoger opgeleiden zijn sterk vertegenwoordigd op Radio 1."
Online
  • 17 572 unieke bezoekers per dag op de Radio 1-website.
  • 1 209 940 pageviews per maand op de Radio 1-website.
 
Bron: CIM Internet, dec, gemiddeld online bereik