Stefanie Van Snick
Stefanie Van Snick
Head of Sales Directs & New Business
26/09/2022
Internetluisteren kent een felle opmars. Ook na de versnelde boost sinds de coronapandemie blijft de trend zich verderzetten, ook bij de digitale zenders van VRT. Dat zorgt voor een grote meerwaarde en extra bereik. Enkele opvallende cijfers die je als adverteerder in je voordeel kan gebruiken.

VRT-audiostreamingkanalen worden steeds belangrijker

Online luisteren zit duidelijk in de lift. Het aandeel dagelijks internetluisteren via StuBru, MNM, Radio2 en Radio 1 steeg sinds 2018 met +54% tot 500.000 luisteraars per dag*. VRT zet dan ook blijvend in op nieuwe extra digitale zenders. Vandaag de dag is er meer en meer aanbod zodat luisteraars kunnen kiezen afhankelijk van hun mood en behoeften.

Online radio trekt ook een jonger luisterpubliek aan

Ook jongeren vinden hun weg naar VRT online radio: 37% van het internetluisteren gebeurt door -45-jarigen. Perfect voor merken die willen inzetten op deze moeilijk te bereiken doelgroep.

(*) CIM RAM, 475.000 luisteren dagelijks via internet naar VRT-radio, ma-zo, 12+, North, MPJan-Dec’18 vs MP Mei’21-April’22.
(**) CIM RAM, T12+, Wave Mei’21–Apr’22, Noorden, ma-zo, 6-22u (volume luisteren via internet: Radio 1, Radio2, StuBru, MNM en DAB+)

Jouw audio-prerolls aan de start van elke luistersessie?

Bereik nu via ons online audiopakket alle online VRT-radioluisteraars en boost je campagne met unskippable audio-prerolls. Een unieke kans om iedereen die online een luistersessie opstart (bv via een VRT-website of -app), te bereiken met jouw campagneboodschap.

Contacteer je vertrouwde matchmaker voor meer info of vul het formulier in.