Marit Ginevro
Marit Ginevro
Marketing Manager
11/06/2021
Naar aanleiding van de nieuwe uitgave van ons magazine Intune legden wij 4 vakmensen prangende hamvragen voor 2021 voor. In deze editie vertelt Isabel Van den Broeck, Managing Director van Creative Belgium, over het belang van creativiteit en de rol van agentschappen in tijden van verandering.

Zijn onze creatieve bureaus de changemakers van morgen?

“Agentschappen hebben zeker de verantwoordelijkheid - en ook de kracht - om verandering teweeg te brengen. Creatieven voelen trends aan en geven ideeën draagvlak. Samen met adverteerders kunnen ze straffe dingen realiseren. Ook Creative Belgium wil aanmoedigen om in te zetten op langetermijndoelstellingen. Zo lanceren we in 2021 samen met LUCA School of Arts ‘Creatives for Good’: een kaartenset waarin alle Sustainable Development Goals verwerkt zitten. Een tool die kan ingezet worden voor, maar ook door merken. Onze conferentie ‘Creative Voices’ is een initiatief waarmee we willen evolueren naar een meer evenwichtige en inclusieve branche, om zo groei mogelijk te maken. Ook op dat vlak hebben we een voorbeeldrol te spelen.”

Kan creativiteit de wereld redden?

Creativiteit is de motor van de maatschappij. Ook buiten ons vakgebied zorgt creativiteit voor innovatie en dus jobs. Ik zag enorm mooie ideeën ontstaan tijdens de voorbije maanden, ook in moeilijke periodes laten we de wereld zien dat creativiteit het verschil kan maken. Dat is ook onze missie: creativiteit als sociale, maatschappelijke én economische drijfveer uitdragen. Daarom vonden we het ook belangrijk om als partner van Var ons steentje bij te dragen aan De Warmste Week. We hebben toen ten ten voordele van Villa Fura een 10 uur durende hackathon gehouden met een team van communicatieprofessionals om een opvallende campagne op poten te zetten. Zeker in uitdagende tijden moeten we creatief werk blijven erkennen, belonen en promoten.”

Wat was jouw belangrijkste inzicht van het voorbije jaar?

“2020 was een jaar dat we niet snel gaan vergeten. Maar zoals Martine Tanghe zei in haar allerlaatste uitzending: alles komt goed.”

Benieuwd naar de kijk van de andere gamechangers?

Wil je weten hoe marketingexperte Elke Dens, marketingauteur Steven Van Belleghem, media-expert Diederick Dekeyzer en kersvers MOTY Sophie Pollet naar de toekomst kijken? Of wil je de blikvangers van het VRT-voorjaar ontdekken en wil je meer lezen over waarom audiomarketing the next big thing is?

Download dan de nieuwste editie van ons InTune-magazine