Marit  Ginevro
Marit Ginevro
Head of Marketing
04/08/2021
Naar aanleiding van de nieuwe uitgave van ons magazine Intune legden wij 4 vakmensen prangende hamvragen voor 2021 voor. In deze editie vertelt kersvers Marketing Leader(ship) of the Year 2020 en VP Marketing bij Telenet Sophie Pollet over de noodzaak van marketing in de B2B sector.

Wat is het belangrijkste marketinginzicht voor 2021?

“Connecteren is key. Door te verbinden ontstaat er creativiteit, synergie, groei en engagement. Bij Telenet zetten we hiervoor een dedicated team in en werken we op 3 pijlers: communicating, activating en celebrating. Dat laatste wordt vaak vergeten. Tijdens de coronacrisis bezorgden wij aan onze werknemers een doos met gadgets om het thuiswerk aangenamer te maken. We zijn een paar dozen ook persoonlijk thuis gaan afgeven. Die attenties maken het verschil.”

Welke marketingevoluties omarm je?

“Meaningful marketing is voor mij één van de belangrijkste trends van de laatste jaren. Bij Telenet zetten we ons in voor het dichten van de digitale kloof. Maar er zijn zoveel boeiende evoluties in onze sector: klanten die veel meer ‘beleving’ verwachten, liefst gepersonaliseerd in de journey. CSR dat steeds belangrijker wordt. De nieuwe generatie ‘digital natives’ die op een andere manier naar merken kijkt. De mogelijkheden die technologische evoluties met zich meebrengen. Ik stel ook, met plezier, vast dat afdelingen naar elkaar toegroeien. Employer branding past steeds meer marketingtechnieken toe om zijn aantrekkelijkheid als werkgever te verhogen. Marketing is zoveel meer geworden dan enkel communicatie.”

Hoe komt je eigen organisatie de crisisperiode door?

“Al tijdens het eerste weekend van de lockdown belden we onze klanten om te vragen hoe we konden helpen en werkten we financiële tegemoetkomingen uit. We lanceerden het #samenerdoor-platform waar onze collega’s digitale vragen beantwoordden. Daarnaast werden grote events zoals Nspire snel digitaal uitgerold, hertekenden we de roadmap van onze productontwikkelingen en pasten we ons marketingplan aan aan de nieuwe realiteit. Als team kom je erdoor. ‘If you wanna go fast, go alone. If you wanna go far, go together’.”

Benieuwd naar de kijk van de andere gamechangers?

Wil je weten hoe Creative Belgium voortrekster Isabel Van den Broeck, marketingexperte Elke Dens, mediaexpert Diederick Dekeyzer en marketingauteur Steven Van Belleghem naar de toekomst kijken? Of wil je meer lezen over het groeiende belang van digitale audio en het digitaal transformatietraject van de VRT?

Download dan de nieuwste editie van ons InTune-magazine