Hilde Leemans
Hilde Leemans
Business Developer Creative Partnerships
09/04/2021
Wist je dat je je bij VRT als merk kan linken aan de muzikale themadagen, -weekends en -weken van de zenders? Red Bull, Krëfel & MediaMarkt linkten zich aan de muzikale lijsten die de paasvakantie domineren. 3 merkintegraties waar muziek in zit.

Teens Week MNM x MediaMarkt

MNM is dé jongerenzender bij uitstek. Dat zetten ze nog eens extra in de verf tijdens de 2e week van de paasvakantie met de MNM Teens Week: een week vol muziek uit de jaren ’10. Tijdens de ochtendshow komt dit genre volop aan bod met actua en gasten. De rest van de dag kunnen luisteraars hun “Tien Minuten van de Teens” kiezen: hun 3 favoriete nummers uit dat decennium.

De hele week lang zijn er verschillende weggeefmomenten waarbij partner MediaMarkt de kans krijgt om in de spotlight te staan. Zij geven smartphones van het merk Oppo weg zodat je altijd en overal naar MNM kan luisteren. Aan ieder wedstrijdmoment wordt een 5”-audioboard van de adverteerder gekoppeld, alsook aan de oproepspots voor de muzikale themaweek. Daarnaast wordt MediaMarkt meegenomen op de webstrijdpagina en in de newsletter van MNM.

Klassiekers van de jaren ‘80 Radio 2 x Krëfel

Ieder jaar staat de tweede week van de paasvakantie bij Radio 2 in het teken van de jaren ’80. Alle klassiekers uit de jaren ’80 zullen die week de revue passeren, met als hoogtepunt aan het einde van de week: de Top 80 van de jaren ’80.
Zowel on air als online linkt elektroketen Krëfel zich al voor de 2e keer aan deze populaire muzikale themaweek. Tijdens het Tik Tak spel kunnen luisteraars dankzij Krëfel een hoofdtelefoon van Marshall winnen. Ook via de radio 2-website kunnen luisteraars meespelen.

Zwaarste lijst StuBru x Red Bull

Stille zaterdag was nog nooit zo luid. Nieuwe presentator Thomas Michiels, lid van de Mechelse metalband Psychonaut, loodste dit jaar iedereen voor het eerst door de 666 zwaarste gitaren van De Zwaarste Lijst. En dat het hele paasweekend lang, op de digitale muziekstream Bruut en Studio Brussel.

Partner van dienst: Red Bull. Als trouwe partner van Graspop was het dan ook een logische keuze voor het drankmerk om zich te linken aan de luidste lijst van het land. Het merk werd meegenomen met een 5” audioboard, gelinkt aan alle De Zwaarste Lijst-aankondigingsspots. Tijdens de uitzending konden de luisteraars Metal-pakketten van Red Bull winnen.

Je mediaplan aanvullen met een (muzikaal) partnership?

Contacteer Sam of Hilde voor meer info.