Lissa  De Peuter
Lissa De Peuter
Marketing Executive
22/03/2021
Een compacte online editie, een recordaantal inschrijvingen (1754 deelnemers) en 3 wereldberoemde keynotesprekers. 3 dingen om mee te nemen in je toekomstige plannen.

“People like us do things like this” – Seth Godin

Marketing is not advertising and it’s not hype: zorg ervoor dat je als marketeer statusrollen in acht neemt, wanneer je denkt aan je klant. Doe je dat goed, dan leid je een ‘tribe. Vertel als merk een verhaal dat resoneert bij een aantal mensen en je merk zal groeien: niet door advertising, maar door mensen die bij je ‘tribe’ willen horen. Klanten moeten deel willen uitmaken van jouw verhaal. Enkel dan kan je een brand bouwen die ertoe doet.

“Social commerce is shifting from functional to fun” – Katrina Dodd

E-commerce rijst de pan uit sinds de start van de pandemie. 2021 zal er niet uitzien zoals 2019: ons gedrag is voor altijd veranderd. Vóór corona draaide social commerce rond gemak en een vlekkeloze shopervaring, maar we zien een verschuiving naar een koopervaring die focust op plezier maken. Veel mensen verlangen terug naar fysiek winkelen met anderen als sociale ervaring. 81% van 14-24 jarigen verkiest zelfs om in een fysieke winkel te kunnen shoppen. Merken moeten daarom focussen op ervaringen die dat nabootsen: live shopping events waarbij in contact kan getreden worden met het merk, vrienden en mede-kijkers.

“Empathy is in an existential crisis” – Martin Lindström

De instant gratification- en social mediacultuur zorgen ervoor dat er steeds minder empathie is in onze maatschappij, een factor die essentieel is wanneer je je richt naar je consumenten. Veel bedrijven zijn enkel gefocust op de cijfers waardoor het gezichtspunt van de klant verloren gaat. Gebruik daarom je ‘common sense’ en denk vanbuiten naar binnen. Zet jezelf in de schoenen van je doelgroep.

Wil je ook je doelgroep beter bereiken met een campagne op de juiste touchpoints?

Contacteer ons vrijblijvend.