Sam  Homblé
Sam Homblé
Manager Creative Partnerships
25/05/2020
Communicatie-experten hebben in deze COVID-19-crisis één advies voor adverteerders: blijf communiceren en adverteren. Geen eenvoudige opdracht. Het budget staat niet alleen onder druk, het is en blijft zoeken naar de juiste tone-of-voice. Deze 5 recente cases kunnen je alvast inspireren.

1. StuBru x Jupiler

Om de Belgische artiesten een hart onder de riem te steken, lanceerde Studio Brussel #ikluisterbelgisch. Tijdens een virtuele concertavond op de StuBru-facebookpagina gaven een vijftiental artiesten het beste van zichzelf. En bij een concert hoort een frisse pint, dus festival- en muziekvriend Jupiler aarzelde geen seconde om 360° mee te gaan.

2. Radio 2 x Gamma

Ook Radio 2 speelde als snel in op de quarantaine-opportuniteiten. De Radio 2-app profileerde zich als dé communicatietool van de lockdown. De Vlamingen sloegen aan het klussen en Gamma wierp zich op als klusjespartner. In twee thema-uitzendingen van De Madammen stroomden vragen binnen over klussen én via de quiz op radio2.be kon je Gamma-waardebonnen winnen.

3. Radio 2 x Standaard Boekhandel

Meer vrije tijd betekent ook meer tijd om boeken te lezen. Standaard Boekhandel partnerde met De Madammen waarin Anja Daems 2 keer per week een boek voorstelde. Elke boekbespreking werd door Standaard Boekhandel met een 5”-audioboard gesigneerd en op radio2.be kon je waardebonnen winnen. 

4. StuBru x Proximus

Nog een lockdowntrend: het massale gamen. Zo ontstond Gamelab bij Studio Brussel, een nieuwe YouTube-videoreeks die wekelijks gamenieuws brengt in StuBru-stijl: als Travis Scott kan optreden in Fortnite, dan kunnen De Romeo's dat in Red Dead Redemption 2! Hét moment voor Proximus om zijn positie als gaming- en esports-partner te claimen. Intussen is er al sprake van een tweede seizoen dit najaar.

5. Radio 2 x UNIZO

Lokale handelaars kunnen alle steun gebruiken. Voor de UNIZO-radiocampagne ‘Winkelhieren’ partnerden we daarom met DPG Media Advertising. Om de campagne kracht bij te zetten, start bij Radio 2 ook een themaweek rond het nieuwe winkelen. Vanaf 25 mei gaan De Madammen van maandag tot vrijdag in gesprek met handelaars. Daarnaast wordt er elke middag vanuit een andere provincie en in een andere winkelstad een live-uitzending gemaakt.

Ook interesse in een creative partnership?

Lees waarom een creative partnership in coronatijden een goed idee is of contacteer Sam, Tiffany of Hilde voor meer info.

Sam Homblé

Manager Creative Partnerships

Tiffany Van Droogenbroeck

Business Developer Creative Partnerships

Hilde Leemans

Business Developer Creative Partnerships