Rudi Janssens
Rudi Janssens
Chief Commercial Officer
06/08/2021
Een langetermijnpartnership met de openbare zender geeft je een unieke kans om je merk te linken aan sterke, kwalitatieve content. Om deze 6 redenen mag je deze boot niet missen.

1. Marktleiderschap

Bereik koopkrachtige doelgroepen via het marktleiderschap van de VRT. Door te partneren met de VRT verzeker je je campagnes van de hoogste bereikcijfers* en stabiele marktaandelen**. Onze programma’s zijn performant bij upscale doelgroepen met koopkracht***. Wist je dat tot nog toe alle meest bekeken programma’s van 2021 zijn uitgezonden op Eén****?

*Weekbereik 4+
** 25% op VVA 18-54
*** CIM Audimetrie, live+7, 2020, adh%, 17-24u
**** zijn uitgezonden op één *CIM Audimetrie, 2020, live+7 excl sport.

2. Kwaliteitscontext en ijzersterke content

De VRT staat garant voor een hoog kwalitatieve en veilige adverteerderscontext. Je merk komt terecht bij de beste fictie van eigen bodem en compromisloze kwaliteitscontent. Wist je dat Vlaamse VRT-fictiereeksen al meermaals internationaal bekroond zijn (vb Beau Séjour) en te bekijken tot in Australië (vb De Twaalf)? Dankzij de ijzersterke content op VRT NU kan je bovendien je bereik nòg uitbreiden en optimaliseren.

3. Thematische leefwerelden

Als premium partner heb je de keuze uit het sponsoren van reguliere tv-programma’s of ‘leefwereldenvia events of promotionele activiteiten. Op die manier krijgt je merk op een kwalitatieve manier toegang tot een zorgvuldig geselecteerd publiek. De beschikbare clusters zijn: Music, Sports, Ecology, Culinary, Cocooning, Travel & Discovery, Culture, Feel good, Gaming en Technology.

4. Hoge attentiewaarden door lage advertentiedruk

We onderbreken geen programma’s, leveren het hoogste programmatiepercentage op de Vlaamse markt af (95,2% voor Eén en 94,2% Canvas*) en bedienen een publiek dat weinig wegzapt (17,5% versus tot 43% op commerciële zenders*). Wist je dat de advertentiedruk op VRT maar 4,8%* bedraagt (versus 22,3% op commerciële zenders)?

*CIM audimetrie: TSV share in %, Noorden, 15+, ma-zo, 18u-24u, currency: live + 7 (incl. guests)

5. Extra bereik 24/7

Al 3.094.775 Vlamingen ontdekten VRT NU, een cijfer dat nog dagelijks toeneemt. Partners kunnen hun boodschappen laten meelopen op VRT NU en zo genieten van extra bereik, zonder nadelig effect op het lineair kijken. VRT NU is beschikbaar in heel Europa en te bekijken via smartphone, tablet of computer en via Airplay of Google Chrome-extension op je grote tv-scherm.

6. Sterke inzichten en onderzoek op maat

Onze DIVA studie is verrijkt met innovatieve parameters. Daardoor kunnen partners snel schakelen van data naar optimalisatie. Met visual en sonic branding attributiescores (uniek in België) en metingen per seconde garanderen we je ultrasnel de beste inzichten.

Meer weten?

  • Download onze publicatie over de vernieuwde partnerships 
  • Schrijf je in voor het online event op 9 september 2021. Siska Schoeters legt je haarfijn uit wat je als Premium Partner TV & Video mag verwachten.