27/05/2019
Nieuw in België: Spotify Headliner. Het droeg in de VS bij tot het succes van Captain Marvel. De campagne zorgde voor een sterke ad recall.
→
Dankzij uitgekiende targeting en streaming intelligence bereik je luisteraars doelgericht op basis van hun demografische gegevens (geografie, leeftijd, geslacht), interesses, luistergewoontes en stemming.
Var monitort voortdurend nieuwe opportuniteiten om nog gerichter te targeten. Dagelijks luisteren bijvoorbeeld meer dan 2 miljoen Vlamingen naar de radio in de wagen. Dankzij het in car targeting pakket kan je nu ook de Spotify-doelgroep heel gericht bereiken.
72% van de Spotify-gebruikers zijn tussen de 18 en 45 jaar, wat het medium een belangrijke schakel maakt in de benadering van deze commercieel interessante doelgroep.
Adverteren op Spotify is kwalitatief adverteren: je spots komen terecht op ’s werelds grootste muziekplatform. De spots worden getarget volgens een algoritme, ze zitten niet in een reeks (het gaat vaak maar om 1 of 2 spots per keer) en de doelgroep is steeds actief met het medium bezig. Een ideale adverteerderscontext dus.
Spotify advertising biedt de mogelijkheid een begeleidende digitale banner mee te sturen. Dankzij deze crossmediale aanpak kan een duidelijke link gelegd worden tussen audio- en websitebezoeken.
Adverteerders die via Var al campagnes voeren op VRT-radio kunnen het bereik van hun campagne versterken met Spotify. Onze matchmakers werken je graag een voorstel op maat uit.
Het medium innoveert razendsnel. Een lopend experiment is bijvoorbeeld Car Thing: een voice-controlled music en podcast device dat Spotify opstart door enkel ‘Hello Spotify’ te zeggen. Ook Voice Thing en Home Thing zijn lopende onderzoeken die veel nieuwe en interessante audiomogelijkheden zullen brengen.