Justine De Bruyn
Justine De Bruyn
Account Manager
06/08/2019
In Belgie telt de muziekstreamdienst Spotify ruim 1,1 miljoen freemium gebruikers die dagelijks gemiddeld 120 minuten gericht luisteren. Var biedt, exclusief voor België, de mogelijkheid om deze doelgroep te bereiken. 7 redenen waarom je deze trein niet mag missen.

1. Targeting & streaming intelligence

Dankzij uitgekiende targeting en streaming intelligence bereik je luisteraars doelgericht op basis van hun demografische gegevens (geografie, leeftijd, geslacht), interesses, luistergewoontes en stemming.

2. Nog gerichter targeten

Var monitort voortdurend nieuwe opportuniteiten om nog gerichter te targeten. Dagelijks luisteren bijvoorbeeld meer dan 2 miljoen Vlamingen naar de radio in de wagen. Dankzij het in car targeting pakket kan je nu ook de Spotify-doelgroep heel gericht bereiken.

3. Commercieel interessante doelgroep

72% van de Spotify-gebruikers zijn tussen de 18 en 45 jaar, wat het medium een belangrijke schakel maakt in de benadering van deze commercieel interessante doelgroep.

4. Kwalitatief adverteren

Adverteren op Spotify is kwalitatief adverteren: je spots komen terecht op ’s werelds grootste muziekplatform. De spots worden getarget volgens een algoritme, ze zitten niet in een reeks (het gaat vaak maar om 1 of 2 spots per keer) en de doelgroep is steeds actief met het medium bezig. Een ideale adverteerderscontext dus.

5. Crossmediale aanpak

Spotify advertising biedt de mogelijkheid een begeleidende digitale banner mee te sturen. Dankzij deze crossmediale aanpak kan een duidelijke link gelegd worden tussen audio- en websitebezoeken.

6. Bereik versterken

Adverteerders die via Var al campagnes voeren op VRT-radio kunnen het bereik van hun campagne versterken met Spotify. Onze matchmakers werken je graag een voorstel op maat uit.

7. Steeds innoveren

Het medium innoveert razendsnel. Een lopend experiment is bijvoorbeeld Car Thing: een voice-controlled music en podcast device dat Spotify opstart door enkel ‘Hello Spotify’ te zeggen. Ook Voice Thing en Home Thing zijn lopende onderzoeken die veel nieuwe en interessante audiomogelijkheden zullen brengen.