Veerle Van Cauwenbergh
Veerle Van Cauwenbergh
14/06/2022
Dat radio een stuwende kracht is in een marketingmix, bewijzen onderzoekscijfers uit nationale en internationale studies. Deze zeven succesvolle adverteerders zijn al langer overtuigd van de kracht van audio en vertellen waarom radio een vaste waarde is in hun mediaplan.

2 grote troeven: reach en activatie

"Voor Colruyt Group is audio, dus zowel radio als online audio, hét medium bij uitstek in een context van campagnes met focus op het onderste deel van de marketing funnel omwille van zijn 2 grote troeven: reach en activatie. Verder stellen we vast dat radio proportioneel minder te kampen heeft met verlies aan bereik op jongere doelgroepen, wat belangrijk is voor onze merken die breed targeten. Audio biedt tevens zeer leuke en efficiënte creatieve oplossingen waarin onze merken geïntegreerd kunnen worden.”

Bjorn Van der Cruyssen, Head of Media, Colruyt Group

Auditieve herkenbaarbeid opbouwen en versterken

“Radio helpt om de auditieve herkenbaarheid van Devos & Lemmens op te bouwen en te versterken. Zo blijven we top op mind bij onze doelgroep.”

Sharon Roels, Marketing Manager Devos & Lemmens, Imperial & Lacroix

Legt de beste ROI voor en genereert de meeste traffic

“Doelgroepen raakten de laatste jaren wat versnipperd, maar radio toont zich al jaren een stabiele partner die de beste ROI voorlegt en de meeste traffic genereert. Radio garandeert grote bereikcijfers: thuis, onderweg en in de winkel. Het medium is flexibel en responsive, waardoor last-minute acties snel en efficiënt kunnen worden uitgerold.”

Nathalie Jacquier, Director of Strategic Marketing and Brand for France at Carrefour Group

Live radio raakt en zorgt voor impact

“Live radio raakt en zorgt voor impact. De uitzending van StuBru in ons kantoor in Leuven was de kers op de taart van een mooi partnership met De Warmste Week.”

Patrick Kindt, General Manager Communication KBC

Perfecte match met ons merk

“Het enthousiasme waarbij Ann Reymen haar liefde voor de natuur deelt en de luisteraars doorheen onze Radio 2 Natuurweekends gidste, was een perfect match met ons merk.”

Greet Anthoni, PR Manager A.S.Adventure

Brandsafe context

“Adverteren op de audiozenders van de VRT is een no-brainer: het bereik is enorm, de context safe en het publiek sluit aan bij ons beoogde imago.”

Giovanni Ghysels, Mediaplanner -en buyer, Lidl België

Brengt de nodige dynamiek en positieve energie

“De vrolijkheid van Fien Germijns in ‘De Ochtend’ heeft de nodige dynamiek gegeven aan onze actie ‘De Wekker van Stubru’ en rijmt perfect met de positieve energie waar Bolt voor staat.”

Pieterjan Verhaeghen, Oprichter Bolt Energie

Meer weten over de kracht van audio?

In onze publicatie ontdek je op welke creatieve manieren audio ook jouw merk kan versterken.