Marit Ginevro
Marit Ginevro
Marketing Manager
03/02/2021
Connecteren zal ook in 2021 zijn waar het om draait. Wakkere marketeers weten ondertussen hoe ze succesvolle merkverhalen moeten schrijven. De VRT-merken zijn er klaar voor, laat je inspireren door deze 7 succesvolle cases.

Connecteren door storytelling

“Adverteerders kunnen live, in de apps of via de events connecteren met de jonge luisteraars van MNM. Een mooi voorbeeld is onze samenwerking met #Boerentrots waar we een op maat gemaakte ‘Jongeboerentoer’ uitwerkten. TikTok-ster Céline Dept trapte de toer af door aardbeien te gaan plukken bij boer Klaas. Als je erin slaagt om je merk in de juiste context en met de juiste content te verbinden, dan is het een win-win-win: voor de zender, de adverteerder én voor de luisteraars.”
Steven Lemmens, Nethoofd MNM

Connecteren door 360° partnerships

“VLAM partnert al 10 jaar met het meest populaire kookprogramma van bij ons: Dagelijkse Kost. Een partnership dat 360° creatief wordt ingevuld via alle mogelijke kanalen van alle partners: één, Dagelijkse kost, Radio 2 én VLAM. Creativiteit houdt de vlam van dit partnership ondertussen al 10 jaar brandend."
Liliane Driesen, Woordvoerder en Coördinator Expertisecentrum Communicatie bij VLAM

Connecteren door regiotagging

“Onze klant Proximus kiest voor zijn radiocampagnes soms voor regiotagging’ , waarbij een campagne nationaal loopt, maar met een passende eigen versie per provincie. Dat maakt dat we heel gericht lokaal kunnen connecteren. Dat die targeting werkt, zien we terug in de goede cijfers.”
Anouk Van Campenhout, Mediaplanner Maxus Belgium voor Proximus-campagne

Connecteren door technologische innovaties

“Écht connecteren rond een relevant aanbod doe je steeds meer vanuit de interesse van de luisteraar en hun luistermomenten. Onze vernieuwde radio-apps zetten via innovatieve toepassingen deze audio-op-maat centraal. Zo kunnen we onze individuele - en zeker ook jonge - luisteraars gericht bereiken vanuit hun eigen leefwereld.”
Sven Lardon, Beleidscoördinator digitaal bij VRT-radio

Connecteren door creative partnerships

“Wandelen noemen we tegenwoordig ‘hiken’ en als we dat in eigen land doen, dan wordt dat een ‘Hikation’. Dankzij merkintegratie en online activaties kunnen we op een boeiende manier live connecteren met de MNM-doelgroep in De Grote Peter Van De Veire Ochtendshow, de luisteraars uitnodigen en samen een week lang - wandelend - live radio maken. Dat zo’n project helemaal aansluit bij ons DNA is een mooie win-win situatie.”
Didier Neyt, Marketing Director A.S.Adventure

Connecteren door innovatieve formats

“De formats van StuBru lenen zich goed voor creatieve merksamenwerkingen. We gaan bewust om met onze impact en letten op alle aspecten. Met start-upmerk Bolt Energie lieten we bijvoorbeeld de Camping Belgica-uitzendingen op groene energie lopen. We waren het eerste mediamerk dat twee maanden de volledige productie op zonne-energie liet draaien. Een stunt die werd opgepikt door het journaal en verschillende kranten.”
Anneleen De Wildeman, Zakelijke leiding Studio Brussel

Connecteren door category entry points

“Adverteren op Radio 1, Radio 2, StuBru en MNM laat ons toe onze doelgroep heel gericht in de wagen te bereiken. Kans is groot dat de luisteraar onze spot hoort met zicht op dat sterretje in zijn voorruit.”
Caroline Ameloot, Sales & Marketing director Carglass

Wil jij ook connecteren met de VRT-merken?

Contacteer ons voor meer informatie

Nieuwsgierig naar de nieuwe crossmediale mogelijkheden?

Blijf op de hoogte van de nieuwe mogelijkheden om te adverteren via de audiostreams en via VRT NU:

- Download de nieuwste editie van ons InTune-magazine
- Lees onze whitepaper Verrassend Veel VRT
- Schrijf je in voor onze newsletter