02/06/2020
Een automotive speler die het klaarspeelt om op 30 dagen zijn merkherkenning meer dan te verdubbelen? Kia deed het. De motor van dit succes? Radio.
→“De premier is een lapzwans? Néé, Didier is naar Lapland…Hoor weer wat men echt tegen je zegt”. Een humoristische campagne met een eenvoudige boodschap, de stemmen van Peter Van den Eede en Els Dottermans, een herkenbare tune en een duidelijke signatuur leverde sterke resultaten op. Els Dottermans: “Een vriendin vertelde me dat ze voor het eerst naar een hoorcentrum van Lapperre is gegaan nadat ze de radiospot had gehoord, om eindelijk eens naar haar oren te laten kijken. Dus het lijkt er wel op dat de spot bij veel mensen een gevoelige snaar heeft geraakt.”*
De campagne loopt op Radio 1 en Radio 2.
*bron: Salsa #32, magazine Lapperre, p22-23
Niet enkel de humoristische toon zorgde ervoor dat de campagne opviel, ook de sterke scores op blinded recall, likeability en marketing activation springen in het oog. 34% overweegt het merk en 27% gaat ermee in interactie na het beluisteren van de campagne**. Wat ook opmerkelijk is, is dat de spot ook goed scoort buiten de vastgelegde doelgroep. Zowel jongeren als ouderen appreciëren de spot.
**Bron: DIVA 3.0, InSites Consulting i.o.v. Var, test date 03/07/2020
Contacteer ons vrijblijvend, onze matchmakers staan je graag te woord.